Na tomto poznatku je založeno i rozdělování evropských dotací pomocí nástroje integrovaných územních investic (ITI). Za účasti primátora Petra Vokřála, starosty Kuřimi Draga Sukalovského a starosty Židlochovic Jana Vituly se v úterý uskutečnila tisková konference, která se této rozvíjející spolupráce týkala. Metropolitních oblastí je nyní v ČR vymezeno sedm včetně Brna. Pro snazší představu jsou nyní označeny i na portálu mapy.cz (ZDE). A Brněnská metropolitní oblast se nyní prezentuje na novém vlastním webu ZDE.
V rámci rozvoje Brněnské metropolitní oblasti se nyní město Brno pokouší navázat s okolními obcemi užší spolupráci. „Na 166 radnic v okolí Brna jsme se proto obrátili s výjimečným dotazníkem, který nemá obdoby. Ptali jsme se jich, co by tyto obce potřebovaly řešit společně a v čem by s námi rády navázaly spolupráci,“ uvedl primátor města Brna Petr Vokřál.
Ze 166 oslovených obcí se vyplněný dotazník vrátil ze 146 míst, z čehož 134 radnic o spolupráci projevilo zájem. Motivací pro zapojení do této spolupráce a její udržení v dlouhodobém horizontu je především dobré povědomí mezi starosty obcí o přínosech takové spolupráce – zjednodušeně lze říci, že koordinovaný rozvoj je společensky i ekonomicky výhodnější než „partyzánský postup“ jednotlivých obcí.
Jednotný přístup a společné řešení by podle odpovědí v dotazníku obce uvítaly především v problematice dopravy a mobility – toto téma zmínilo 129 obcí. Příkladem takového projektu může být třeba připravované parkoviště Park and Ride u vlakového nádraží v Bílovicích nad Svitavou. Pro obyvatele okolních obcí by se toto místo mohlo stát přestupním místem z auta na hromadnou dopravu, aby mohli snadno a rychle dojet vlakem do centra Brna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV