Rakušan (STAN): Chceme být střechou, která zaštiťuje lokální aktivity

09.08.2017 21:33

Brdy a Podbrdsko jsou nádhernou oblastí středních Čech, která sama o sobě láká návštěvníků krásnou krajinou i řadou zajímavých památek. Cestovnímu ruchu je však třeba jít naproti. Měla by se o to postarat agentura pro rozvoj Brd, kterou zakládá Středočeský kraj. O tom, že agentura má za cíl spojovat, ne rozdělovat, se vydal starosty i odbornou veřejnost přesvědčit statutární zástupce hejtmanky a náměstek pro oblast bezpečnosti a cestovního ruchu Vít Rakušan.

Rakušan (STAN): Chceme být střechou, která zaštiťuje lokální aktivity
Foto: archiv starosty
Popisek: Vít Rakušan

Třídenní cesta statutárního náměstka hejtmanky Víta Rakušana oblastí Brd a Podbrdska dnes začala v Mníšku pod Brdy. Právě k němu oblast Podbrdska sahá. Už dříve tu byly dva pokusy o zřízení agentury, která by činnost v Brdech koordinovala. Jeden vzešel od města Příbram a druhý od agentury Ekologické centrum Orlov.

„My fandili tomu, aby projekt vznikl zespoda, ale to se ukázalo jako nemožné. Vznikla nesmyslná konkurence a přetahování se,“ vysvětluje náměstek hejtmanky Vít Rakušan, proč se Středočeský kraj rozhodl do situace v Brdech vstoupit.

„Rozhodně to ale není tak, že bychom chtěli něco obcím a odborné veřejnosti diktovat, naopak, kraj nastupuje ve chvíli, kdy tu nebyla jiná možnost. V jiných destinačních agenturách například není vůbec přítomen,“ ujistil starosty Vít Rakušan. Středočeský kraj nechce být hlavním členem, chce být pouze jedním z členů destinačního managementu.

„Chceme přesvědčit i agenturu Orlov, že nejsme konkurence, ale chceme být tou střechou, která zaštiťuje jejich lokální aktivity.  A chceme, aby se členem našeho spolku stal i Plzeňský kraj,“ dodal náměstek V. Rakušan.

Bez ohledu na to, zda se Plzeňský kraj do plánované destinační agentury zapojí, je však koncepce, s jakou Středočeský kraj přichází, jasná. Přejímá z „příbramského modelu“ rozsáhlé pojetí koordinovaného území, ale už ne procesní způsob rozhodování.

Představa kraje je, že by každá obec ročně dávala do agentury 10 korun za obyvatele, minimálně však 5 tisíc korun. Kraj by byl rád, aby se obce sdružily do spolků, které tak budou schopny účinněji prosazovat své zájmy a představy.

A co má vlastně destinační management dělat? Rozvíjet oblast, popularizovat ji tak, aby byla vnímána jako turisticky atraktivní. Středočeský kraj plánuje investovat do agentury pro Brdy a Podbrdsko 600 tisíc korun, což je mnohem více, než se dává do jiných obdobných managementů, kde se tato částka pohybuje okolo 200 tisíc korun.

V ideálním případě by agentura měla podle náměstka Víta Rakušana vzniknout do konce roku.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PV

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Stanjura (ODS): Největší problém českého zdravotnictví je čekací doba

22:33 Stanjura (ODS): Největší problém českého zdravotnictví je čekací doba

Projev na 35. schůzi Poslanecké sněmovny 22. října 2019 k informaci ministra zdravotnictví o situaci…