Veřejnost jistě překvapily posuny v tom, se sděluje divákům Česká televize. Hnutí ANO Andreje Babiše mělo dlouho problémy se dostat přes pětiprocentní hranici, která je branou pro vstup do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Dnes už dávno přelezlo pomyslnou hranici deseti procent, která by mu zajišťovala příslušnost k elitním hráčům na české politické scéně. Podle České televize už před volbami obsazuje druhou příčku v žebříčku „volebního potenciálu“.
Někteří vzestup ANO spojovali s tím, že Babiš investoval do kampaně přímo a nepřímo obrovské prostředky, především do nákupu médií. To by samo o sobě nestačilo. Jiní tvrdí, že v něm veřejnost, unavená politiky, vidí nového Tomáše Baťu. To srovnání nesedí, protože Baťa vytvářel nové podniky a nové výrobní obory a úplně nová pracovní místa. Naproti tomu Andrej Babiš přebíral už existující podniky s výjimkou řepkového byznysu dotovaného státem. V případě Unipetrolu vyzobal rozinky a státu podnik vrátil. Je sice v žebříčku nejbohatších na světě údajně na 913. místě, ale typ Bati to rozhodně není. Program ANO je nesourodý a nelze ho brát vážně. Jako lídři kandidátek vystupují někteří lidé dobře připravení (všichni měli 14 dnů soustředěného mediálního tréningu) jako třeba manažerka Maxová v Jižních Čechách, ale většinou nijak nepřesáhli průměr, příkladem byl třeba výkon paní Jermanové ve Středních Čechách. Nabízenými „kádry“ to také tedy není, i když prý nejsou jako politici, protože makají a umějí dát lidem práci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Miloslav Ransdorf