Ropková (ČSSD): Pražské školy chtějí pro studenty stáže v zahraničí a víc odborníků

17.08.2016 22:09 | Zprávy

Pražští radní na úterním zasedání městské rady vzali na vědomí zpracované analýzy potřeb v oblasti vzdělávání, jež jsou základním předpokladem pro stanovení priorit a následné vyhotovení krajského akčního plánu. Klíčový dokument, který je mimo jiné předpokladem pro čerpání evropských dotací, bude finálně připraven na podzim, schválit by jej radní měli do konce tohoto roku. Uvedla to radní pro oblast školství a evropských fondů Irena Ropková.

Ropková (ČSSD): Pražské školy chtějí pro studenty stáže v zahraničí a víc odborníků
Foto: Hans Štembera
Popisek: Irena Ropková, radní hlavního města Prahy pro oblast školství a sociální politiky

Přípravy Krajského akčního plánu vzdělávání v hlavním městě Praze (KAP) pokročily formálním schválením analýz potřeb v metropoli a potřeb škol na úrovni Rady hlavního města Prahy. „Tyto výchozí dokumenty pro přípravu samotného akčního plánu budou v nadcházejícím období zpracovány tak, aby bylo možné na základě zjištěných potřeb stanovit priority, kterými bude město rozvíjet oblast vzdělávání,“ vysvětluje radní Irena Ropková.

Analytický dokument se dělí na části, v jejichž rámci byly potřeby analyzovány. Mezi tyto části patří podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě, podpora polytechnického vzdělávání, podpora odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů, rozvoj kariérového poradenství, rozvoj škol jako center dalšího profesního vzdělávání, podpora inkluze a též rozvoj infrastruktury středních škol a vyšších odborných škol. „Tyto části představují povinnou část analýzy, v rámci přípravy krajského akčního plánu v hlavním městě jsme dále do analýzy zařadili takzvané nepovinné části, které představují krajská specifika v oblasti vzdělávání. V Praze tyto nepovinné části představuje podpora výuky cizích jazyků, rozvoj kompetencí v oblasti informačních a komunikačních technologií a též oblast sociálního klimatu na školách,“ upřesnila radní Ropková.

Druhou analýzu představuje analýza potřeb škol na území metropole, kterou prostřednictvím dotazníkového šetření za účasti 90 % škol v hlavním městě zpracoval Národní ústav pro vzdělávání (NÚV). „Výsledky tohoto unikátního šetření ukazují, že školy v hlavním městě potřebují v oblasti takzvaných povinných intervencí především rozvoj infrastruktury, podporu kompetencí k podnikavosti, kreativitě a iniciativě a rovněž podporu odborného vzdělávání včetně spolupráce škol a zaměstnavatelů,“ řekla Irena Ropková.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Jan Farský byl položen dotaz

Půjdete do vlády, která nebudete chtít přijmout Euro?

V čem je pro nás obyčejné smrtelníky EURO ekonomicky výhodné? Je na tom třeba Slovensko, které ho má ekonomicky líp než bylo před jeho přijetím? Mě to teda nepřijde a nevím, co by mě jako pracujícímu člověku s podprůměrným platem, který má ale větší lidí v zemi, přineslo?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Farský (STAN): Nikdy jsem nedělal politiku jenom naoko

18:05 Farský (STAN): Nikdy jsem nedělal politiku jenom naoko

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na nejnovější hodnocení českých europoslanců