Jedno z jejich rozhodnutí, které nedávno vstoupilo v platnost, totiž zakazuje výrobcům potravinářských doplňků a přírodních produktů informovat, k čemu je jejich použití dobré. To vše nejen na obalech, ale také v reklamách a na internetových stránkách. Ani na výrobky, které jsou například z heřmánku, tedy po staletí známé a všeobecně uznávané léčivé byliny není možné uvést informaci, k čemu heřmánek slouží a jakému neduhu může být prospěšný.
Nařízení Evropské komise zakazuje přírodním produktům používat nepovolená léčebná tvrzení, citace odborných studií a lékařů, jakožto informace o působení přírodních složek produktu, které by mohly mít pozitivní vlivy na naše zdraví. Ba co více, na obalech také dokonce nesmí stát, že se jedná o přírodní produkt, i kdyby složení bylo stoprocentně přírodní. Tento zákaz informovat se týká i propagačních materiálů výrobců a to dokonce, i pokud by se výrobci odkázali na úspěšné využití daného produktu konkrétním lékařem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Rozvoral - profil