„Vzhledem k tomu, v jaké míře je společnost Skanska zainteresována na dopravních stavbách v České republice, vnímáme případné ministerské angažmá pana Ťoka za nestandardní. Obávám se, že ve snaze jmenovat „odborníka“ přestáváme hledět na očividné střety zájmů a obávám se, že časem nám to přijde už úplně normální a běžné a pojem „střet zájmů“, běžný a pečlivě střežený v civilizované západní Evropě, se z české politiky potichu vytratí,“ říká místopředseda Sněmovny Petr Gazdík (STAN) a dodává: „Pan Ťok musí počítat s tím, že pokud by se ministrem dopravy skutečně stal, budou veškeré případné zakázky pro firmu Skanska zkoumány pod drobnohledem – a to zcela oprávněně.“
„Jedním z problémů sektoru dopravy byly spory státu se stavebními firmami o termíny, cenu a kvalitu odvedených prací. Nejsem si jistý, že nejlepším řešením této situace je udělat, obrazně řečeno, kozla zahradníkem,“ říká europoslanec za STAN a TOP 09 Stanislav Polčák. „Angažování manažera z oboru se v minulosti již neosvědčilo například v případě pana Řebíčka a jeho Viamontu,“ dodává.
„V komunální sféře by bylo zcela nemyslitelné, aby starosta dal zakázku firmě, v níž předtím pracoval. Bylo by to porušení etického kodexu zastupitele a každý by to vnímal jako střet zájmů. Je ministr jiný případ?“ uzavírá Petr Gazdík.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: STAN