O ÚZKÉ HRDLO MÉNĚ
Sjezd z Jižní spojky na Rabakovskou. Noční můra při cestě do průmyslové zóny v Hostivaři. Motají se tam mezi sebou osobní auta s náklaďáky. Bylo to na hraně kapacity už dost dlouho. Před chvílí jsme tam pustili do provozu novou rampu, ať se dopravní proudy při napojování rozdělí a sjezd z Městského okruhu je plynulejší.
Z Jižní spojky mohou tedy řidiči odedneška sjíždět do průmyslové zóny v Hostivaři po nové odpojovací rampě do Rabakovské ulice. Je to velké zlepšení především pro nákladní automobily. Dopravní inženýři TSK Praha vypočítali, že rampou denně projede skoro 3000 aut z toho 230 nad 3,5t. Nejenže si všechna tato vozidla výrazně zkrátí cestu, ale nyní se taky vyhnou dvěma vytíženým křižovatkám před nájezdem na Průmyslovou a očekáváme snížení intenzit také ve Švehlově.
A to není vše. Aktuálně projektujeme zkapacitnění Jižní spojky v obou směrech v úseku Rabakovská a křižovatka Jižní spojka x Průmyslová. Díky náročným stavebním sezónám a odvaze profesionálně spravovat město bez strachu o politické body jsme opravili pražské silnice, radiály i koleje. Umožnilo nám to se pustit do toho největšího projektu – rekonstrukce Barrandovského mostu.
Silnice každopádně nejenom opravujeme. Neustále hledáme s dopravními inženýry TSK cesty, jak zkapacitňovat existující silniční síť, abychom se zbavovali zbytečných úzkých hrdel a špuntů. A dnes jsme uvedli do provozu jedno takové místo. Další na řadě je zkapacitnění křižovatky Poděbradská – Průmyslová – Kbelská a přistavíme nový nájezd na Rozvadovskou spojku, využijeme pro něj existující 300 metrů dlouhý kus silnice.
Ing. Adam Scheinherr, MSc., Ph.D.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV