Scheinherr (Praha sobě): Praha pořídí nové tramvaje v souvislosti s výstavbou dalších tratí

21.09.2022 19:21 | Tisková zpráva

Rada hl. m. Prahy odsouhlasila záměr koupit až 200 nových tramvají délky do 32 metrů. Prvních minimálně 40 vozů by mělo být k dispozici pro potřeby metropole do konce roku 2026.

Scheinherr (Praha sobě): Praha pořídí nové tramvaje v souvislosti s výstavbou dalších tratí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Adam Scheinherr

Důvodem tohoto kroku je především zajištění obsluhy pro množství aktuálně připravovaných projektů nových tramvajových tratí. Vyhlášením veřejné zakázky byl pověřen Dopravní podnik hl. m. Prahy.

„Díky pražskému tramvajovému boomu potřebujeme nové vozy, které budou jezdit po nově postavených tramvajových tratích. Do dopravního podniku pořídíme třicetimetrové, plně klimatizované a nízkopodlažní tramvaje přizpůsobené specifickým pražským podmínkám. Závazně objednáme 40 vozů, které budou částečně financovány z Národního plánu obnovy. Termín dodání je do konce roku 2026. Dalších až 160 vozů bude možné pořídit z rámcové smlouvy podle potřeby. Ve veřejné zakázce nebude hrát roli jen cena, ale také spotřeba elektrické energie, délka záruční doby a náklady životního cyklu vozového parku,“ uvádí náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Za loňský a letošní rok hlavní město zprovoznilo nový tramvajový úsek Na Veselí – Pankrác, smyčky Zahradní Město a Depo Hostivař nebo trať ze Sídliště Barrandov do Holyně. Zároveň se nyní staví nová tramvajová trať z Divoké Šárky na Dědinskou i ze Sídliště Modřany do Libuše, a navíc Praha už také vybírá zhotovitele stavby pro úsek trati do Slivence nebo i přes Václavské náměstí, který vznikne v rámci plánované rekonstrukce horní poloviny náměstí.

Aby hlavní město i v dalších letech zajistilo obsluhu nejen na všech stávajících, ale právě i na připravovaných úsecích tramvajových tratí, potřebuje podle analýzy v první etapě do konce roku 2026 získat dalších 48 kusů tramvají.

Anketa

Jak budete volit v komunálních volbách?

hlasovalo: 11074 lidí

Dopravní podnik hl. m. Prahy v současnosti pokračuje s modernizací dříve pořízených tramvají KT8D5 z maďarského Miškolce tempem 2 až 3 vozy ročně. Minimálně dalších 40 kusů však bude nutné v příštích několika letech dokoupit.

Proto se pražští radní rozhodli zadat Dopravnímu podniku hl. m. Prahy, aby vypsal veřejnou zakázku na pořízení 40 nových tramvají délky do 32 metrů s možností do budoucna získat celkem až 200 tramvají. Ty ostatní budou následně využity v rámci postupné obnovy vozového parku tramvají v Praze, která bude zahrnovat vyřazení všech vysokopodlažních vozů, i po dokončení dalších plánovaných tramvajových tratí.

Veřejná zakázka má být připravena co nejdříve, neboť už v příštích týdnech bude Ministerstvo dopravy ČR vypisovat výzvu v rámci Národního plánu obnovy, kde jsou právě na nákup 20 kusů nízkopodlažních tramvají vyčleněny finance, které se musí vyčerpat do konce roku 2025. Nákup tak bude možné spolufinancovat i ze zdrojů mimo dopravní podnik a hlavní město.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Munzar (ODS): Zisk není sprosté slovo

17:17 Munzar (ODS): Zisk není sprosté slovo

Sociální role a odpovědnost firem jsou témata, která se dnes hodně řeší. Nejde ale o nic nového. Již…