Scheinherr (Praha sobě): Praha zahájila stavební sezónu, opravy řídí koordinační tým

05.03.2020 13:43

V Praze díky příhodným klimatickým podmínkám začala stavební sezóna. Na magistrátním odboru pozemních komunikací a drah je pro letošní rok nahlášeno celkem 236 stavebních akcí s dopadem na dopravu napříč městskými částmi.

Scheinherr (Praha sobě): Praha zahájila stavební sezónu, opravy řídí koordinační tým
Foto: Hans Štembera
Popisek: Adam Scheinherr

Ty nejvýznamnější, trvající zpravidla déle než týden, včetně plánovaných kulturních, sportovních a společenských akcí, najdou Pražané na aktualizovaném webu ZDE .

„Na západ od nás mají online databázové systémy propojené s geografickými informačními systémy, které umí průběžně vyhodnocovat stav komunikace, hlásit, kdy dojde ke konci životnosti jejího povrchu nebo sítě pod ní, a naplánovat rekonstrukce tak, aby omezily provoz ve městě co nejméně. Na takovém systému na Technické správě komunikací experti z oddělení dopravního inženýrství a telematiky už přes rok pracují a budeme jej mít v Praze do tří až čtyř let,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy Adam Scheinherr.

Koordinace všech bezmála 250 akcí se konala ve spolupráci s Technickou správou komunikací hl. m. Prahy (TSK), Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) a dalšími investory, kteří počítají v roce 2020 s realizací stavební činnosti s dopadem na automobilovou dopravu i MHD v Praze.

„Pravidelně, každé dva měsíce, se scházím s expertní koordinační skupinou, abychom mohli lépe plánovat a koordinovat veškeré stavební práce a rekonstrukce v Praze z té nejvyšší úrovně. Práce na sebe musí smysluplně navazovat, omezení být co nejkratší a v neposlední řadě hlídáme, aby Pražané neplatili za rozkopání jedné ulice několikrát a všechny opravy se udělaly najednou,“ doplnil náměstek Adam Scheinherr.

„Nejdůležitější a nejrozsáhlejší je letos soubor investičních akcí v Praze 5. Jedná se o úsek Smíchovské nádraží – Sídliště Barrandov, kde už za 10 dnů začneme s výlukou tramvajové dopravy. Práce zde v několika etapách potrvají do konce letošního října. Zrekonstruujeme tramvajovou trať v Nádražní ulici, na nás naváže TSK s opravu vozovek, chodníků a mostu přes železniční trať Praha – Plzeň. Výluky využijeme k modernizaci tratě v úseku Hlubočepy – Sídliště Barrandov, který slouží pražské MHD v nepřetržitém provozu bez větších výluk už více než šestnáct let. Zvláště mě těší, že po dlouhé době v Praze alespoň položíme základ dvou nových tramvajových tratí - při rekonstrukci v Nádražní ulici založíme u Lihovaru odbočku tratě k plánovanému Dvoreckému mostu a na Barrandově vybudujeme napojení nové tratě do Holyně a Slivence,“ uvedl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP.

V celém procesu oprav a jejich koordinace je také důležitá informovanost Pražanů. Proto DPP i TSK podrobně informují napříč informačními kanály o všech dopravních omezeních a nově byl aktualizován i web www.opravujeme.to, kde Pražané najdou všechny uzavírky delší než jeden týden.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

23:08 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

Demokratická strana zelených - ZA PRÁVA ZVÍŘAT představila první desítku svých kandidátů do eurovole…