Scheinherr (Praha sobě): Rok 2023 na naší pražské cestě I.

03.01.2023 18:21 | Ze sítí

Shrnutí projektů a staveb, které usnadní dopravu v Praze, publikované na facebookovém profilu

Scheinherr (Praha sobě): Rok 2023 na naší pražské cestě I.
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Adam Scheinherr

Co čeká cestující MHD, řidiče, chodce či cyklisty v roce 2023? Prozatím ze strany vítěze voleb, koalice SPOLU, bohužel nevidím, i po jejich totálním fiasku s volbou primátora, jakoukoliv vůli se pokusit jakkoliv dohodnout a setkat se nad utvořením schopné a hlavně stabilní koalice pro naše město. Přes naše četné nabídky se uskutečnilo s námi jen jedno seriózní jednání v říjnu, které ale záhy bylo koalicí SPOLU využito pouze k vyjednávání s Piráty, zejména kvůli jejich požadavku, ať ve vedení města nesedí trestně stíhaní.

Situace pro město je tedy nejasná a já jen doufám, že se probudí alespoň trochu rozumu a potlačí se ego a touha po moci neodpovídající volebním výsledkům… Město to potřebuje a infrastrukturní projekty o to více.

Když jsem přebíral gesci dopravy, tak v Praze neběžela ani jedna velká dopravní stavba a ani jeden významný projekt neměl získané stavební povolení, aby se mohlo stavět. Troufám si říci, že dopravní projekty se mi podařilo napříč druhy dopravy významně poposunout a rozjet. Aktuálně běží stavby za více než 22 miliard Kč. Za dalších 27 miliard Kč již soutěžíme zhotovitele.

A co je na letošek připraveno? Pokusím se shrnout to nejpodstatnější, je toho ale tolik, že to rozdělím na dva příspěvky:

Metro

Na konci roku byl již dokončen první kilometr tunelů pro novou linku metra D. Náročné práce v podzemí budou dále pokračovat a to nejen mezi Pankrácí a Olbrachtovou, ale na podzim bychom rádi se zhotovitelem 2. etapy zahájili práce na dalších třech stanicích mezi stanicemi Nádraží Krč, Nemocnice Krč a Nové Dvory.

Zároveň běží práce na výtazích do stanice Jiřího z Poděbrad a její kompletní rekonstrukce. Ta probíhá i na stanici metra C Florenc.

Na bezbariérovosti se pracuje na více frontách. V projekční přípravě jsou nejdále stanice Flora, Želivského, Českomoravská a Radlická a v letošním roce bude instalován nový výtah ve stanici Nádraží Holešovice.

V přípravě je i prodloužení metra B s novou stanicí Depo Zličín a doufejme, že nové vedení města podpoří i pokračování prověření Metra O, jako stavby navazující na Metro D.

Okruhy

Anketa

Kdo by hájil ČR před Bruselem lépe?

hlasovalo: 28224 lidí

Na dokončení městského okruhu – poslední úsek mezi Holešovičkami a Jižní spojkou běží dále projekční práce, které jsme zahájili v roce 2019. Na stavební úřad je odevzdána dokumentace pro územní rozhodnutí a pro stavební povolení zahájíme přípravu podrobnějšího geologického průzkumu.

Pražský okruh připravuje stát – Ministerstvo dopravy, ale my se snažíme co nejvíce zametat cestičku. Vykoupili jsme pozemky v nejproblematičtější části dálnice 511 u mimoúrovňové křižovatky v Běchovicích a zde běží též přípravy na protihlukový val nad rámec prací ze strany státu, tím se významně omezil tamější odpor. Severní část okruhu 518 a 519 věřím, že s Ředitelstvím silnic a dálnic dostáváme do podoby co nejšetrnější k tamější přírodě i k okolním obyvatelům.

Auta

V posledních letech jsme zrekonstruovali téměř všechny významné radiály. Letos proběhnou práce na posledním úseku Wilsonovy a

V rámci Jižní spojky běží několik projekčních prací na její zkapacitnění:

  1. Nová rampa z Barrandovského mostu na Jižní spojku
  2. obousměrné rozšíření v úseku Vídeňská – 5. května a
  3. obousměrné rozšíření v úseku Rabakovská – Průmyslová.

V minulém roce jsme taktéž rozhodli o realizaci Hloubětínského tunelu spolu se zkapacitněním Průmyslové ulice. V těchto týdnech probíhá výběr zhotovitele veškerých projekčních prací tak, aby tato stavba mohla být dokončena ještě v tomto desetiletí.

V letošním roce bude konečně dokončena realizace Operačního střediska Malovanka, kam se začnou montovat technologie pro řízení všech tunelů a všech téměř 700 světelných křižovatek. Toho se dočkáme v roce 2024. Tím se dostaneme do 21. století v řízení dopravy a budou se moci lépe využívat dynamické systémy řízení dopravy, které zvýší kapacitu křižovatek.

V realizaci je zkapacitnění křižovatky Poděbradská – Kbelská, nový nájezd z Bucharovy na Rozvadovskou spojku a také křižovatka Kbelská – Kolbenova, kde jsou již hotové hrubé stavby nových podchodů nutných pro uvolnění prostoru pod viaduktem.

Stavební řízení běží na podchodu na Strakonické, který nahradí problematický a nepříjemný přechod pro chodce. Letos bychom rádi zahájili stavbu a poté se zruší i snížená rychlost v tomto úseku.

Mosty

Rekonstrukce století – Barrandovského mostu se dostane do další etapy. Přes zimu běží náročné přípravy a od poloviny května do konce srpna plánujeme stavební práce na druhé polovině jižního mostu včetně nájezdové rampy z Barrandova.

V realizaci je Dvorecký most, zásadní propojení pro tramvaje a autobusy mezi Prahou 4 a Prahou 5. Aktuálně jsou hotové základy pilířů na obou březích, kde se začnou stavět pilíře a přesuneme se též na první práce v řece.

Štvanická lávka se dostává do poslední etapy. Hrubá stavba je hotová z Karlína přes Štvanici a běží finální práce přes Vltavu do Holešovic, aby lávka mohla být na jaře otevřena spolu s nově zrekonstruovaným Bubenským nábřežím.

Přes zimu též běží první práce na Libeňském mostě – přeložky inženýrských sítí, nový proplachovací kanál a havarijní nádrž tak aby vše bylo postupně připraveno pro rekonstrukci celého soumostí.

A je toho mnohem více! V dalším příspěvku se dozvíte o projektech pro tramvaje, autobusy, vlaky, pěší, cyklisty a motorkáře.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Jak můžete někoho obvinit bez důkazů?

Vaše vláda nálepkuje dost často, vy hlavně a chcete bojovat proti dezinformacím, ale jdete podle vás příkladem? Je podle vás v pořádku, že někoho obviníte a pak nejste schopný u soudu říci, na základě čeho a svá obvinění doložit? A omluvíte se SPD nebo se odvoláte? https://www.parlamentnilisty.cz/p...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolaja (Piráti): Výrobky bez kazítek a s možností opravy

12:12 Kolaja (Piráti): Výrobky bez kazítek a s možností opravy

Udržitelnější výrobky, které bude možné po rozbití opravit, a až doslouží, dočkají se recyklace. To …