Scheinherr (Praha sobě): Ulice Jana Želivského projde velkou rekonstrukcí, Žižkov získá moderní inženýrské sítě

06.01.2023 13:21 | Tisková zpráva

Ulici Jana Želivského na Žižkově a její okolí čeká velká rekonstrukce kanalizační sítě a vodovodního řadu a plynovodu, která si v průběhu celého roku vyžádá značná dopravní omezení.

Scheinherr (Praha sobě): Ulice Jana Želivského projde velkou rekonstrukcí, Žižkov získá moderní inženýrské sítě
Foto: Hans Štembera
Popisek: Náměstek primátora Adam Scheinherr

První etapa prací začne 14. ledna a potrvá do 20. února, objízdné trasy povedou ulicemi Olšanská, Prokopova, Rokycanova a Koněvova. Některé části zdejšího vodovodního řádu jsou staré více než sto let a dochází k častým haváriím. Investorem akce je Pražská vodohospodářská společnost.

Jedna z nejvytíženějších dopravních tepen celého Žižkova bude vždy uzavřena pouze v jednom směru. Podle plánů bude od 14. ledna až do června omezen směr od Basilejského náměstí k Ohradě, od července do prosince pak směr opačný. Jelikož kvůli značnému stáří není znám přesný stav kanalizační sítě, bude podrobnější harmonogram prací zveřejněn po jejím odkrytí v průběhu roku.

Tato významná stavební akce byla více než rok projednávána se všemi dotčenými orgány včetně městských částí. Stavba je rozdělena na 12 dílčích podetap tak, aby dopady do území byly minimalizovány s detailem na maximální možnou dopravní obsluhu dané oblasti, která bude po celý rok 2023 výrazně omezena. Jedná se o velmi rozsáhlá dopravně inženýrská opatření s dopadem na čtyři městské části - Prahu 2, Prahu 3, Prahu 9 a Prahu 10.

Uzavírkám předcházela pečlivá koordinace. „Ulicí Jana Želivského denně projede na 34 tisíc vozidel, proto jsme už před více jak rokem začali připravovat a projednávat objízdné trasy s dotčenými městskými částmi a dalšími subjekty. Dopravní opatření v rámci celé akce budou rozsáhlá a vyžádají si úpravu řady světelně řízených křižovatek jak v rámci samotné uzavírky, tak i v důsledku vedení objízdných tras. Oprava vodovodů a kanalizace, které kvůli svému stáří způsobovaly v Praze 3 časté havárie a náhlé uzavírky, je důležitá také s ohledem na budoucí výstavbu v lokalitě Nákladového nádraží Žižkov,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu.

Anketa

Kdo by hájil ČR před Bruselem lépe?

hlasovalo: 27252 lidí

Rekonstrukce kanalizace a vodovodů je již neodkladná. K častým vodovodním haváriím dochází v místech po obou stranách mezi Ohradou a Jeseniovou ulicí a Basilejským náměstím, na vině je stáří této infrastruktury, západní část vodovodu pochází z roku 1927 a východní z roku 1905.

Nutné je především zvýšit kapacitu kanalizace a v podzemí ji posunout tak, aby se nacházela mimo tramvajovou trať. Dále dojde k sanaci vejčité stoky pod tramvajovou tratí, a to zejména v okolí tramvajové zastávky Biskupcova a jejího nejbližšího okolí. Na východní straně budou také rekonstruovány oba plynovody.

V rámci prací se uskuteční také rekonstrukce vodovodního řadu DN 800 v úseku Ohrada – Olšanská, který spojuje vodojemy Flora a Mazanka. Zde rovněž dochází k častým haváriím, jen za minulý rok došlo ke třem, a to zejména kvůli celkové netěsnosti z důvodu poškození bludnými proudy od tramvajové trati. Tento vodovod je z roku 1957.

Rekonstrukce klíčových inženýrských sítí nabízejí také dále možnost zrekonstruovat celou ulici Jana Želivského a tramvajové trati z hlediska nových urbanistických a architektonických konceptů.

Objízdné trasy pro 1. etapu rekonstrukce:

mapa

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

Jaroslav Foldyna byl položen dotaz

školní docházka

K čemu by pomohlo, kdyby byla povinná školní docházka do 18? Tak by šli dotyční na sociálku o 3 roky později a mezitím by jen zabírali místa těm, co chtějí studovat. Teď se víc než kd jindy totiž ukazuje, že kapacity škol jsou nedostačující.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Tímto tempem bude za chvíli lidskoprávní téma i stavba chodníku

10:21 Senátor Hraba: Tímto tempem bude za chvíli lidskoprávní téma i stavba chodníku

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke konci diskuse jako takové.