Scheinherr (Praha sobě): Vybrali jsme zhotovitele pro dokončení centra řízení dopravy na Malovance

22.12.2021 6:37 | Tisková zpráva

Radní hl. m. Prahy rozhodli o výběru zhotovitele pro dokončení Multifunkčního operačního střediska Malovanka, které bude integrovaným centrem řízení dopravy a vybavenosti komunikací a tunelů v Praze. Vítězem se stala společnost VCES-Metrostav DIZ pro Malovanku a centrum dostaví za necelých 630 milionů korun bez DPH. Hotové by měly práce být přibližně do dvou let.

Scheinherr (Praha sobě): Vybrali jsme zhotovitele pro dokončení centra řízení dopravy na Malovance
Foto: Hana Brožková
Popisek: Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy

„Projekt multifunkčního operačního střediska Malovanka měl podobný osud jako rozestavěná radnice na Palmovce a zdědili jsme ho se spoustou problémů. Rozestavěná stavba, kde se proinvestovalo sto milionů korun, byla od roku 2016 u ledu a nic se tam nedělo. Přitom to je budoucí důležité centrum pro řízení pražské automobilové dopravy a nastavení preferencí tramvají a autobusů. Po našem nástupu na radnici jsme stavbu zakonzervovali, aby dále nechátrala, a celý projekt aktualizovali, aby odpovídal po technologické stránce standardům a potřebám města 21. století. Nyní jsme vybrali zhotovitele a stavbu zahájíme zkraje příštího roku,“ říká Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy.

Od roku 2016 nedokončené centrum pro dopravu, situované v prostoru severně od Bělohorské ulice mezi hotelem Pyramida a ulicí Na Malovance, by mělo začít fungovat přibližně do dvou let.

Jedná se o železobetonový skelet se skleněným fasádním pláštěm, rozdělený na dvě části. Po dokončení stavby budou v části A umístěny technologie hlavní dopravně řídící ústředny Technické správy komunikací hl. m. Prahy, středisko odboru krizového řízení Magistrátu hl. m. Prahy a administrativní prostory včetně sociálního zázemí. V části B bude podzemní parkoviště a technologie dieselagregátu. Do střediska bude po jeho dokončení přestěhováno dopravně řídící středisko sídlící dosud v ulici Na Bojišti.

Anketa

Budete se o Vánocích omezovat při setkávání s přáteli a příbuznými?

14%
83%
hlasovalo: 27928 lidí

Díky této stavbě se tak uskuteční plánovaná integrace řízení dopravy a vybavenosti komunikací a tunelů, což pomůže ke zvýšení plynulosti a bezpečnosti všech druhů dopravy. Budou zde také integrovány složky, které se podílejí na činnostech souvisejících s řízením dopravy za běžného provozu i mimořádných situacích. Součástí projektu bude vytvoření potřebných prostorových nároků a podpůrných technologií pro další dokončované stavby v rámci sítě hlavních komunikací i telematických dopravních systémů v Praze. Zároveň zde bude vybudován i prostor pro umístění infrastruktury datových center pražského magistrátu. Součástí střediska bude také záložní centrum krizového štábu pro složky IZS, Městskou policii hl. m. Prahy, Dopravní podnik hl. m. Prahy a odbor bezpečnosti Magistrátu hlavního města Prahy.

Pražští radní na svém pondělním zasedání rozhodli o vítězi veřejné zakázky na dostavění střediska. Vítěznou nabídku předložila společnost VCES-Metrostav DIZ pro Malovanku s nabídkovou cenou 629 538 019 Kč bez DPH. Projekt by měl být dokončen přibližně do dvou let.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Kdo může za migrační pakt?

Tvrdíte, že když vás budeme volit, tak nás zbavíte migrantů. Jak? Jak chcete problém řešit, navíc když teď EP schválil migrační pakt? Taky tvrdíte, že jeho schválení byla zrada od této vlády, tak co pak změníte evropské volby? A jak to tedy je? Může za schválení paktu vláda nebo politici v Bruselu?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

17:11 Vích (SPD): Milion chvilek pro demokracii a další novodobí neomarxisté hrozí

Přetahování se východu se západem v Evropě a jejím okolí provázejí četné barevné revoluce versus reg…