Na řadě železničních tratí směřujících ze středních Čech do centra Prahy je zájem cestujících tak velký, že dopravci jen obtížně zvládají jejich nápor. Lidé přišli na to, že je pro ně vlak lepší variantou dopravy, než osobní automobil. Ovšem Praha 6 jde jinou cestou. Stará se o to, aby lidé z Kladenska museli používat auta, postávat v dopravních zácpách a zaplňovat ulice Prahy 6 zaparkovanými auty - po dlouhém kroužení plnými ulicemi. Také taxikáři se radují! Letečtí cestující jim dávají vydělat. I když neradi! V evropských metropolích je železniční spojení letiště s centrem města pravidlem. Železničáři se už mnoho let snaží poskytnout Praze totéž. Ale narážejí na odpor Prahy 6 a 7. Aktuální stanoviska šestkových zastupitelů k modernizaci tratě na letiště a do Kladna uvádí časopis Šestka. Je to neradostná četba!
Někteří se stále mylně domnívají, že problém může vyřešit metro. Přitom je jasné, že do Kladna nepovede nikdy. Pro letiště by bylo jen částečným řešením - pro zaměstnance z pražské strany jistě ano, ale ne pro letecké cestující. Ti se nechtějí 40 až 50 minut tlačit v metru, které není uzpůsobeno pro přepravu rozměrných a těžkých zavazadel. Přitom vlak by je mohl do centra dopravit za dvacet minut v soupravách uzpůsobených pro specifické potřeby těchto cestujících. Někteří zastupitelé znovu mluví o rychlodráze. Přitom se nikdy neuvažovalo o rychlosti vyšší než 80 km/hod.
Jiní trvají na tom, že trať má vést pod zemí od Sparty až do Liboce. Že to bude o několik miliard korun dražší? Proč ne, když to má zaplatit někdo jiný! Ale on to nezaplatí a tak se stavět nebude. Přitom rozumné řešení není složité. Trať je třeba vést pod zemí v oblasti nádraží Dejvice. A jen tam! Především kvůli umožnění snadného přestupu mezi vlakem a metrem. Možnost téhož, u nádraží Veleslavín, zmizela realizací prodloužení metra A bez koordinace s modernizací tratě. Je to ukázka toho, jak otálení s uskutečněním potřebné stavby situaci nenávratně zhoršuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: SPO