Schling (SPO): Neinformovanost, populismus a malost politiků

21.04.2015 16:52 | Zprávy

Dopravní infrastruktura je pro každé velké město kostrou, okolo které se staví vše ostatní. Mnozí pražští zastupitelé to buď nevědí anebo vědět nechtějí. Smutnou ukázkou je osud železničního spojení centra Prahy s Kladnem a letištěm Václava Havla.

Schling (SPO): Neinformovanost, populismus a malost politiků
Foto: Hans Štembera
Popisek: Jaromír Schling

Na řadě železničních tratí směřujících ze středních Čech do centra Prahy je zájem cestujících tak velký, že dopravci jen obtížně zvládají jejich nápor. Lidé přišli na to, že je pro ně vlak lepší variantou dopravy, než osobní automobil. Ovšem Praha 6 jde jinou cestou. Stará se o to, aby lidé z Kladenska museli používat auta, postávat v dopravních zácpách a zaplňovat ulice Prahy 6 zaparkovanými auty - po dlouhém kroužení plnými ulicemi. Také taxikáři se radují! Letečtí cestující jim dávají vydělat. I když neradi! V evropských metropolích je železniční spojení letiště s centrem města pravidlem. Železničáři se už mnoho let snaží poskytnout Praze totéž. Ale narážejí na odpor Prahy 6 a 7. Aktuální stanoviska šestkových zastupitelů k modernizaci tratě na letiště a do Kladna uvádí časopis Šestka. Je to neradostná četba!

Někteří se stále mylně domnívají, že problém může vyřešit metro. Přitom je jasné, že do Kladna nepovede nikdy. Pro letiště by bylo jen částečným řešením - pro zaměstnance z pražské strany jistě ano, ale ne pro letecké cestující. Ti se nechtějí 40 až 50 minut tlačit v metru, které není uzpůsobeno pro přepravu rozměrných a těžkých zavazadel. Přitom vlak by je mohl do centra dopravit za dvacet minut v soupravách uzpůsobených pro specifické potřeby těchto cestujících. Někteří zastupitelé znovu mluví o rychlodráze. Přitom se nikdy neuvažovalo o rychlosti vyšší než 80 km/hod.

Jiní trvají na tom, že trať má vést pod zemí od Sparty až do Liboce. Že to bude o několik miliard korun dražší? Proč ne, když to má zaplatit někdo jiný! Ale on to nezaplatí a tak se stavět nebude. Přitom rozumné řešení není složité. Trať je třeba vést pod zemí v oblasti nádraží Dejvice. A jen tam! Především kvůli umožnění snadného přestupu mezi vlakem a metrem. Možnost téhož, u nádraží Veleslavín, zmizela realizací prodloužení metra A bez koordinace s modernizací tratě. Je to ukázka toho, jak otálení s uskutečněním potřebné stavby situaci nenávratně zhoršuje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: SPO

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Bydlení

Jedna věc je mít peníze na bydlení, což také úplně nechápu, jak přesně chcete změnit a druhá, aby bylo bydlení k sehnání. To hodláte řešit jak? Protože i když se třeba teď začne stavět, tak to nepokryje poptávku, hlavně, když se soustředí jen na vybrané lokality.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Urbanová (STAN): Vystoupení z NATO je jedno z největších nebezpečí, která hrozí

14:12 Urbanová (STAN): Vystoupení z NATO je jedno z největších nebezpečí, která hrozí

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k otázce setrvání v NATO.