Konkrétně jde o to, že se pracuje na „analýze zdanění a zpoplatnění starých vozidel“. Jak uvádí článek: „Česko teď zkouší obnovit vozový park cestou represe.“
Myslitelé na ministerstvech dopravy a životního prostředí zřejmě předpokládají, že lidé si stará a nepohodlná auta ponechávají schválně, aby mohli z dlouhé chvíle přispívat ke znečištění ovzduší. Skutečnost je samozřejmě mnohem prostší. Lidé si nekupují nová auta, protože na ně zkrátka nemají. Za to mají být nyní po zásluze potrestáni.
Přestože jsou právě u moci strany, jejichž členové se předhánějí v tom, kdo je víc lidový, nemají zjevně problém svůj elektorát trestat za nedostatečné příjmy. Koupě nového auta je přitom docela velká investice i pro slušně vydělávající. Můj plat programátora je například i na Prahu lehce nadprůměrný, přesto bych asi částku potřebnou na nový vůz nebyl schopen dát rychle dohromady. Jak na tom musí být ti, kteří na rozdíl ode mě musí během měsíce obracet každou korunu, to si ani nedovedu představit. A když už to člověk přeci jen dokáže, tak to přeci pro drtivou většinu populace není výkon, který by dokázali pravidelně opakovat, aby uspokojili choutky úředníků, pro které je 10 let staré auto šrot.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV