Zlínský kraj uzavřel nové smlouvy s dopravci na železnici, a to na provoz regionálních tratí od 15.12.2019. Nicméně tento výběr je provázen nejen kritikou opozičních politických stran, ale zejména jsou nezodpovězeny otázky, které se samotným výběrem souvisí.
Tou první otázkou která se nabízí, proč Rada ZK rozdělila pro výběr kraj do tří (respektive čtyř) souborů, které nyní budou mít rozličné dopravce. Tím prvním je národní dopravce České dráhy, a.s., který bude zajišťovat dopravu na linkách v souborech A a C. Druhým dopravcem je Arriva vlaky s.r.o., která bude provozovat linky souboru B. Je třeba se ptát, zda se dal důraz na provázanost železniční dopravy tak, aby byla zachována dostupnost a kvalita veřejné přepravy. Nehledě na skutečnost, že návazné spoje Olomouc, Přerov – Vsetín a Brno-Uherské Hradiště budou v koordinaci zajišťovat Jihomoravský a Olomoucký kraj prostřednictvím jediného přepravce a to ČD.
Druhou otázkou je, proč Rada ZK zvolila namísto veřejné soutěže formu přímého zadání. Protože času na vyhodnocení bylo dostatek, protože se předem vědělo, kdy smlouvy končí. A času pro Radu ZK je zřejmě dostatek i nyní, o čemž svědčí doposud neuzavřený výběr provozovatele linek v rámci provozního souboru D (Kroměříž-Zborovice, Kojetín – Valašské meziříčí-Rožnov pod Radhoštěm). Prostě na něco čas je a na něco není.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV