Vladimír Dlouhý zapomíná, že to byl on, kdo málem zlikvidoval český letecký průmysl na Moravě a že to byli právě zaměstnanci a podnikatelé, kteří rukou společnou tento důležitý segment našeho průmyslu zachránili. Však si vzpomeňme na situaci v oblasti letectví po sametové revoluci či po 11.září.2001.
Problémem současného světa není sociální stát, jak se mylně domnívá pan prezident HK, ale právě sociální dumping ze strany tolik opěvované Číny a dalších „asijských“ tygrů. A také všude přítomný neo-liberalismus, který stojí a také padá s touhou po zisku. Taktéž existuje vysoká nespravedlnost v rozdělování národního bohatství, volná soutěž je narušována ochranářskou politikou a daňovými ráji. Evropa, ale nejen ona, není ochotna udělat reformy, které by za prvé zvýšily konkurenceschopnost a za druhé by zajistily větší přerozdělování národního bohatství ve prospěch chudší většiny občanů.
Konkurenceschopnost z dlouhodobého pohledu nezajistíme tím, že snížíme minimální mzdu, že zamrazíme mzdy, že omezíme solidární systémy ve společnosti či snížíme daně podnikatelským subjektům. Konkurenceschopnost je mimo jiné dána stabilním podnikatelským prostředím, vzdělanostní strukturou obyvatel, kvalitou a dostupností veřejných služeb a podporou hi-tech technologií. To je moderní cesta, kterou se obírají země s nejvyšší životní úrovní obyvatel. Čínská cesta je cestou zbídačování obyvatel, ničením životního prostředí a nekontrolovatelným sociálním znevýhodňováním zaměstnanců.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Antonín Seďa - profil