Nicméně řadu pozitivních opatření ke zlepšení životního prostředí lze zajistit vlastními silami nebo za pomocí dotací ze státního rozpočtu či evropských fondů. Jednou z důležitých opatření je zlepšení dostupnosti MHD v jednotlivých částech města a její uzpůsobení potřebám našich občanů. Zvyšování parkovacích ploch je sice důležité, ale znečištění ovzduší dlouhodobě nezabrání. Proto je třeba ve spolupráci s ČSAD Uherské Hradiště podpořit dopravní linky v době pracovního volna a svátků. A z pohledu podpory rodin s dětmi či našich seniorů je to úkol velmi potřebný a nezbytný.
Dalším z bodů, kterými lze výrazně zlepšit životní prostředí je postupná výsadba zeleně při revitalizacích veřejných prostranství. Rozumím tomu, že beton a dlažba si nevyžádá větší náklady na údržbu, ale zeleň je důležitá z mnoha důvodů. A to nejen z estetických či zdravotních. Proto vyváženost historického rázu města musí jít ruku v ruce s výsadbou nových parčíků či stromořadí. Nedílnou součástí kvality života je i čistota ve městě. Tady máme také co dohánět z pohledu srovnání s našimi partnerskými městy.
Město Uherské Hradiště se může pyšnit krásnou řekou Moravou, kterou však ne dostatečně využívá. Mám teď na mysli provázanost řeky s obyvateli města, ať již v rámci zástavby na pravém břehu Moravy či další aktivity spojené s touto významnou přírodní dominantou města. Obdobně je tomu z pohledu vztahu města ke slepým ramenům této řeky. Nejen Mařatské, ale i Kobylica či vyžadují revitalizaci v souladu s nejnovějšími trendy ochrany životního prostředí. Když to jde v sousedním Starém Městě, tak to musí jít i u nás.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Antonín Seďa - profil