Seďa (ČSSD): Proč být papežštější než papež

03.05.2018 14:31 | Zprávy

Stává se pravidlem, že hodně našich chyb svádíme na Evropskou unii či na Evropskou komisi. Přitom na mnoho problémů jsme si založili a zakládáme sami a to bez cizího přičinění.

Seďa (ČSSD): Proč být papežštější než papež
Foto: archiv A. Seďa
Popisek: Bývalý poslanec Antonín Seďa (ČSSD)

Řada českých politiků se dlouhodobě snaží zavděčit Evropské unii a předhání se v takových legislativních úpravách, které Brusel nepožaduje. Příkladem může být chystaný boj proti starším autům, které připravuje současná menšinová vláda ANO 2011. Přitom EU po nás požaduje pouze podporu čisté ekologické dopravě a ochranu životního prostředí, ale nenakazuje nám zpoplatňování či zakazování straších aut, ani diktování průměrného stáří vozového parku. To jen naši politici a úředníci jsou horlivější než Evropská unie.

Současná vláda, respektive ministerstvo dopravy pod vedením ANO 2011, zvažuje buď rozšíření silniční daně pro všechny majitele automobilů (dnes je pouze pro podnikatele), a to podle plnění emisních norem. Nebo zvýšení registračního poplatku při dovozu ojetin. Ať je to tak či onak, zaplatí více majitelé starších aut. Přitom takzvané ekologické poplatky za starší vozidla nesnižují emise a pouze 18% z vybraných peněz od těch „chudších“ občanů, jde na likvidaci ojetin. Zbytek si rozděluje SFŽP na rozličné projekty, například na zateplení budov či tepelná čerpadla. A je otázkou, nakolik tyto projekty zlepšují životní prostředí v naší zemi.

Již drahně let upozorňuji, že se politika nesmí dělat pouze pro Pražáky a že je třeba vycházet z reálných možností občanů. Podpora nákupu ekologičtějších aut, dnes jsou moderní auta na elektrický pohon, směřují k těm vyšším příjmovým skupinám. Prostě na venkově a v chudších regionech jsou lidé odkázání na osobní dopravu a z pohledu jejich mezd si nemohou dovolit koupit nová modernější a emisně výhodnější auta. Prostě proto, že jsou pro ně cenově nedostupná. Proto volí cestu nákupu zahraničních ojetin. A pokud návrhy z dílny ministra dopravy projdou, pak se bude opět jednat o diskriminaci venkova. Ten má nejenže nižší příjmy rodiny, ale má také horší dostupnost ke zdravotním či sociálních službám. O kvalitě a dostupnosti veřejné dopravy raději mluvit nebudu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Martin Exner byl položen dotaz

Na kolik procent je podle vás pravděpodobná třetí světová?

Protože co jiného by znamenalo, kdyby se Západ dostal do války s Ruskem nebo Čínou a KLDR? Prosím, konkrétní odpověď, že je možné všechno jako odpověď neberu. Děkuji

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zelení: Vyjednávání jako telenovela

23:08 Zelení: Vyjednávání jako telenovela

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k předvolební spolupráci s Piráty