Plnému rozvoji evropského elektronického obchodu však brání problémy s doručováním objednaného zboží. Až 70 % nákupů na internetu se z těchto důvodů nakonec vůbec neuskuteční. Europoslanci Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele proto tento týden odhlasovali zprávu, která má pomoci napravit nejzávažnější nedostatky s doručováním v elektronickém obchodě.
„Myslím, že je symbolické, že k odhlasování návrhu došlo právě teď, před Vánoci. Téměř každý, kdo kupoval dárek přes internet, měl někdy obavy, zda zásilka dorazí včas. Zvláště, objednával-li něco v zahraničí,“ okomentovala hlasování europoslankyně a stínová zpravodajka návrhu, Olga Sehnalová (ČSSD, S&D). Elektronický obchod v Unii neustále roste, v období let 2013 až 2016 se očekává jeho meziroční nárůst o více než 10 %. Největší nápor zažívají internetové obchody právě v prosinci.
Zpráva volá zejména po zvýšení spolehlivosti a transparentnosti doručovatelských služeb v Evropě, včetně možnosti přeshraničního sledování pohybu zásilky. „Součástí standardního souboru informací o objednávce od obchodníka by mělo být sledování a dohledávání zásilek. V současné době dochází ze strany jednotlivých operátorů k jejich překódování, což zákazníkovi průběžné sledování pohybu zboží prakticky znemožňuje,“ vysvětluje europoslankyně Sehnalová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz