Dopravní nehody v městských oblastech se zranitelnými účastníky končí v téměř polovině případů smrtí a jsou také skupinou, kde se počet usmrcených a vážně zraněných nedaří snižovat. Kolega Koch, se kterým jsem měla možnost spolupracovat již v minulosti například na zavádění systému tísňového volání eCall, jako zpravodaj velmi správně poukázal na to, že dopravní bezpečnost není izolovanou problematikou bezpečnějších vozidel, ale také bezpečné infrastruktury a chování řidičů a jejich vzájemného působení.
Já dodávám, že i celkového společenského klimatu, který musí bezpečnost dopravy skutečně vzít za svou a chtít soustavně a cílevědomě na snížení 26 tisíc usmrcených a 130 tisíc vážně zraněných (!!!) každý rok pracovat, nejen krčit rameny nad statistikami. Od řady kolegů v rozpravě zaznělo, jak vážný je problém kolize nákladních vozidel s cyklisty či chodci a že lepším řešením je budování oddělené infrastruktury pro cyklisty a vozidla, aby se riziku střetu skutečně zamezilo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV