Každý strom, který může při případném pádu zasáhnout do dráhy, totiž označuje za nebezpečný a dává provozovateli právo a návod takový strom pokácet. Aniž by zkoumal skutečné riziko, mohl by kvůli téhle větě "preventivně" vykácet všechny stromy podél kolejí. Navrhl jsem, aby byla tato absolutní a široká definice "ohrožujících" stromů ze zákona vypuštěna.
Provozovateli dráhy by ovšem zůstalo právo odstraňovat stromy ohrožující bezpečnost nebo plynulost drážní dopravy. Senát můj návrh podpořil a vrátil zákon Poslanecké sněmovně. Jen pro ilustraci – podle původního sněmovního návrhu by mohla zmizet i tato alej, protože stromy podél tramvajové linky u Pražského hradu jsou z definice "stromovím ohrožujícím bezpečnost". To přece není ani rozumné, ani potřebné. Je třeba samozřejmě chránit bezpečí zaměstnanců a cestujících na drahách, ale k tomu není třeba úplně všude vykácet široké průseky podle dráhy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postoji k Ukrajině ve střední Evropě.
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů