Stavba zhruba 16 km dlouhého úseku dálnice D11 od Kuklen po Smiřice zatím běží podle harmonogramu. Zatímco na úseku Kukleny – Předměřice se nyní realizují přeložky inženýrských sítí, od Předměřic po Smiřice je stavba prakticky již celá založena a u Trotiny se stavějí pilíře nejdelšího mostu celého úseku. „Pokud bude zima stejně mírná jako loni, plánuje se přerušení stavby zhruba jen na jeden měsíc. Vypadá to, že v květnu 2022 budeme po dálnici od Hradce až po Jaroměř skutečně jezdit,“ řekl po návštěvě stavby úseku 1106 senátor prof. MUDr. Jaroslav Malý, CSc.
Inženýrské sítě v okolí Hradce Králové
Stavba dálnice D11 od Kuklen po Smiřice je rozdělena na dva úseky a v konsorciu je realizují společnosti Eurovia, Metrostav a Swietelsky. Na prvním úseku z Kuklen po Předměřice probíhají nyní především práce na přeložkách inženýrských sítí. „Ve srovnání se zbytkem stavby je samozřejmě okolí Hradce plné vodotečí a přeložek závlah nebo inženýrských sítí vedoucích elektřinu, plyn, vodu či optické kabely. Dálnici musejí všechny sítě podcházet kolmo ke stavbě, takže v okolí Hradce Králové se pracuje nyní především na těchto přeložkách,“ vysvětluje ředitel závodu Čechy východ společnosti Eurovia CS Ing. Michal Šumpík. Stavbaři musejí často při stavbě spolupracovat i se zemědělci, kteří potřebují zavlažovat pole, která přímo navazují na prostor stavby a přerušení dodávek vody by mohlo představovat velké riziko pro úrodu. Zemní založení stavby, které obsahuje zejména přesuny velkého množství zeminy, začne na tomto prvním stavebním úseku už v průběhu srpna 2019. Jen pro představu: na celém úseku 1106 od Hradce po Smiřice by měly být přesunuty téměř 2 miliony kubíků zeminy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV