Umělý kanál by podle předložené studie měl za více než 500 miliard korun propojit řeky Dunaj, Odru a Labe, přitom by však nenávratně ohrozil vzácnou a dosud chráněnou přírodu podél řek a tím zcela změnil krajinu. I přes astronomické náklady na výstavbu dosahující až 2 miliard korun na kilometr zůstávají jeho přínosy pro dopravu neprůkazné.
První místopředsedkyně Zelených Magdalena Davis k tomu uvedla: „Přepravní kapacitu 33 mil tkm/rok, kterou nabízí DOL, lze realizovat i zdvojkolejněním současných železničních tratí v ČR, navíc za čtvrtinové náklady. Rozšířený argument, že následná lodní doprava je přece prakticky zadarmo, je mylný! Skutečná cena lodní dopravy zahrnuje i externality jako jsou znečištění vodních toků ropnými látkami, degradace říčních břehů nebo šíření nepůvodních organismů. Právě takové údaje v současné studii proveditelnosti chybí a je třeba, aby tyto nedostatky posoudili nezávislí odborníci.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV