Senátor Valenta: Ano domácímu vzdělávání, ne povinné maturitě z matematiky

21.04.2016 18:10 | Zprávy

Slovácký senátor Ivo Valenta k projednávané novele školského zákona

Senátor Valenta: Ano domácímu vzdělávání, ne povinné maturitě z matematiky
Foto: archiv senátora
Popisek: senátor Ivo Valenta

V Senátu jsme se v tomto týdnu zabývali poměrně podrobně novelou školského zákona. Tedy normou, která má pomoci českému školství k tomu, aby naše děti byly lépe připraveny na svůj budoucí život. Zákon, který má vylepšit jistě velmi složitý systém, na který však my rodiče spoléháme, a věříme, že zajistí, aby naše děti nabily ty nejlepší předpoklady pro jejich morálně komfortní, hodnotově správný a profesně úspěšný život. Vzhledem k tomu, že toto téma se mě osobně dotýká, neboť jsem se rozhodl přestěhovat zpět do ČR, a také moje děti by měly začít od září chodit do českých škol, dovolím si k projednávanému zákonu několik poznámek. Ty chci formulovat nejen z pohledu rodiče, ale také z pohledu podnikatele, který se dlouhodobě věnuje podpoře start-upových projektů a velmi rád se ve svých firmách obklopuje mladými lidmi kvůli jejich neotřelému, odvážnému a progresivnímu ohledu na svět.

Chtěl bych se vyjádřit především ke změně, která byla do novely včleněna pozměňovacím návrhem v Poslanecké sněmovně, a sice nové možnosti individuálního vzdělávání na druhém stupni základní školy. Domnívám se totiž, že je to cesta správným směrem, která nás obrací od minulosti k budoucnosti.

Individuální vzdělávání považuji za zcela rozumný a správný krok, který má mou plnou podporu. Uvedu jen několik argumentů, proč tomu tak je.

Rodiče mají a musí mít právo volby, a pokud jsou schopni ve spolupráci se základní školou zabezpečit kvalitní výuku, jsem přesvědčen o tom, že to může být pro některé typy žáků daleko efektivnější než konvenční vzdělávání v přeplněných školách. Měl jsem možnost poznat několik rodin v zahraničí, které děti takto běžně vyučují. Mohu konstatovat, že jejich pokrok nejen v objemu znalostí, ale rovněž v měkkých faktorech, jako jsou chování, disciplína a úcta, byl mnohem dynamičtější než u většiny jejich vrstevníků. Stejně tak znám přínosy individuálního vzdělávání také z pohledu učitelů a ředitelů škol, kteří se této formě dlouhodobě věnují a s kterými jsem novelu školského zákona konzultoval.

Dnešní doba se mění velmi dynamicky. A pokud se v případě novely školského zákona bavíme o normě, která bude ovlivňovat výchovu našich dětí, jejich aktivity, život někdy za 10, 15 let, měli bychom mít sami víc odvahy a být v tomto ohledu spíš vizionáři. Vždyť všichni dobře víme, jak my sami i dnešní mládež dokážeme intuitivně, spontánně a spolehlivě pracovat s moderními technologiemi a informacemi na internetu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

Senát , školství , Valenta , školský zákon

autor: PV

Mgr. Libor Vondráček byl položen dotaz

Nově navrhované masové sledování občanů EU

Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolář (TOP 09): Plamenné rezoluce nikomu a ničemu nepomůžou

20:09 Kolář (TOP 09): Plamenné rezoluce nikomu a ničemu nepomůžou

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k projevu předsedy Evropské rady Antónia Costy na smu…