Skalický (Pro Prahu): Konec nekonečným kolonám v Praze

27.07.2014 19:29 | Zprávy

Také Vám vadí kolony aut, když se potřebujete nutně někam přesunout a musíte jet autem? Může se zdát, že to nejde vyřešit. Všude ve městě určitě velkokapacitní komunikace nebudou. Copak chceme mít naší milovanou Prahu pro auta a ne pro lidi?

Skalický (Pro Prahu): Konec nekonečným kolonám v Praze
Foto: archiv strany / FB
Popisek: Předseda hnutí Pro Prahu na Praze 5 Jan Skalický

Pro mnohé možná překvapivě, ale kolonám se dá předcházet dobře organizovanou dopravou v klidu neboli parkováním. Z několika studií vychází, že v centru Prahy až 40 % dopravy tvoří „hledání parkovacího místa“! Pokud tento nešvar odstraníme a poskytneme lidem zároveň možnost svého plechového miláčka bezpečně odložit na metru, hustota dopravy výrazně klesne. A jak toho chceme docílit? Vybudováním ucelené sítě parkovišť P+R na základě dopravních proudů vozidel a na základě struktury pohybu osob. Již dnes má Praha k dispozici díky mnoha telematickým řešením tolik dat, že je možné správně dimenzovat místa a počty parkovacích míst. Musíme dát pohodlnou možnost zaparkovat a pokračovat do práce metrem i těm občanům, kteří sice v Praze nebydlí, ale pracují zde. Stačí se podívat například na oblast okolo Smíchovské komory, kde běžně ve všední den parkuje až 70 % vozidel s mimopražskou RZ. Pokud dojíždějící za prací nechají svá auta v P+R parkovištích, tak se nám budou lépe řešit hned dva problémy naší metropole a to parkování rezidentů před vlastním domem a zároveň hustota dopravy. Představte si, že v ulicích Prahy bude jezdit o 30 000 vozidel denně méně a navíc nebudou nekonečně kroužit při hledání parkovacích míst. Samozřejmě víme, že člověk je tvor pohodlný a proto náš koncept P+R je takový, aby každý kdo přijíždí do Prahy, raději zvolil zaparkování v P+R, zakoupení kávy, speciální zvýhodněné denní jízdenky na MHD a pokračování v cestě do centra metrem, než mnohem dražší způsob dopravy a tím je zaparkování v centru. Na to samozřejmě musí navazovat dostatečná hustota spojů metra tak, aby každý, kdo zvolí MHD, byl spokojený se svojí volbou, ale o tom až někdy příště…

Ing. Jan Skalický
předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU
a kandidát na starostu Prahy 5

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Jiří Čunek byl položen dotaz

Sociální dávky - Ukrajinci

Jak dlouho by podle vás měli mít tedy Ukrajinci nárok na dávky? A nemyslíte, že problém s tím, že vyplňují jakousi díru na trhu je způsoben hlavně tím, že jsou mzdy za danou práci směšné? Bohužel tím, že za tu mzdu jde pracovat třeba Ukrajinec to tlačí mzdy ještě níž nebo minimálně tu pak není tlak ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Trikolora: David patřil k lidem, jejichž ztráta nahradit nejde

18:05 Trikolora: David patřil k lidem, jejichž ztráta nahradit nejde

Informace na veřejném facebookovém profilu strany o úmrtí bezpečnostního experta Davida Bohbota