Úvodem je nutno podotknout, že kritika se snáší jen na ČD a.s., zatímco soukromníci na tom nebyli lépe. Leo Expres dokonce nahradil pětivozovou elektrickou jednotku za dvou vozovou motorovou jednotku, ale to nikomu nevadí.
Díky této kalamitě jsme mohli vidět v čele dálkových vlaků takové lokomotivy, jako jsou třeba Zamračené (řada 749), Brejlovci (754, 750.7), Kocouři (742), Čmeláci (771) a další. Jenže těchto strojů nemáme dostatek kvůli nesmyslnému rušení nákladů. Třeba ještě před 10 lety bylo přímé spojení Brno - Jihlava - Pardubice - Liberec, kde zrovna jezdili i Brejlovci. A kde skončily tyto nepotřebné stroje? Na železničním hřbitově v České Třebové, kde čekají na šrotaci. A některé tam jsou již od devadesátých let.
Jenže delší čekací doba na lokomotivu, není způsobena jen rušením lokomotiv, ale i míst, kde tyto lokomotivy postávají (depa, správkárny, atd..). Opět je to zdůvodňováno peněžní úsporou, jenže to je šetření na špatném místě (zrušená depa, např.: Choceň, Letohrad). Vyjmenoval jsem 2 místa, ve kterých došlo k zrušení dep, obě jsou poblíž České Třebové, kde také došlo k námraze. Stačilo, aby tato depa byla zachována, a aby v nich byla velká motorová mašina. Hned mohla být doba na odtah, po kterou by musel vlak čekat (uvízlý například v Dlouhé Třebové) kratší. Ale ani fungující depo není zárukou, že dieselová mašina bude k dispozici. To z toho důvodu, že v dotyčném depu vůbec nemusí být dislokována (umístěna), příkladem jsou Pardubice, ve kterých oficiálně funguje Provozní jednotka (Depo Kolejových Vozidel, zkráceně DKV, které je nadřazeno Pardubicím, je v České Třebové). Tam jsou umístěné pouze motorové vozy, jednotky a jedna lokomotiva řady 714 ČD. Lokomotivy řady 742 ČD Cargo ji využívají k opravám. Oproti tomu zde byly dříve umístěné minimálně 2 lokomotivy řady 754.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: KSČM