Škrba (KSČM): Proč ČD neměly k dispozici více motorových lokomotiv v kratším čase?

08.12.2014 9:38 | Zprávy

Po skončení kalamity, která byla způsobena namrzlými trolejemi, se začala objevovat kritika na ČD. Podle ní nastalou situaci zanedbaly a nepostaraly se o dostatečný počet motorových lokomotiv k vedení vlaků, které jinak vede elektrická lokomotiva.

Škrba (KSČM): Proč ČD neměly k dispozici více motorových lokomotiv v kratším čase?
Foto: kscm.cz
Popisek: Logo KSČM

Úvodem je nutno podotknout, že kritika se snáší jen na ČD a.s., zatímco soukromníci na tom nebyli lépe. Leo Expres dokonce nahradil pětivozovou elektrickou jednotku za dvou vozovou motorovou jednotku, ale to nikomu nevadí.

Díky této kalamitě jsme mohli vidět v čele dálkových vlaků takové lokomotivy, jako jsou třeba Zamračené (řada 749), Brejlovci (754, 750.7), Kocouři (742), Čmeláci (771) a další. Jenže těchto strojů nemáme dostatek kvůli nesmyslnému rušení nákladů. Třeba ještě před 10 lety bylo přímé spojení Brno - Jihlava - Pardubice - Liberec, kde zrovna jezdili i Brejlovci. A kde skončily tyto nepotřebné stroje? Na železničním hřbitově v České Třebové, kde čekají na šrotaci. A některé tam jsou již od devadesátých let.

Jenže delší čekací doba na lokomotivu, není způsobena jen rušením lokomotiv, ale i míst, kde tyto lokomotivy postávají (depa, správkárny, atd..). Opět je to zdůvodňováno peněžní úsporou, jenže to je šetření na špatném místě (zrušená depa, např.: Choceň, Letohrad). Vyjmenoval jsem 2 místa, ve kterých došlo k zrušení dep, obě jsou poblíž České Třebové, kde také došlo k námraze. Stačilo, aby tato depa byla zachována, a aby v nich byla velká motorová mašina. Hned mohla být doba na odtah, po kterou by musel vlak čekat (uvízlý například v Dlouhé Třebové) kratší. Ale ani fungující depo není zárukou, že dieselová mašina bude k dispozici. To z toho důvodu, že v dotyčném depu vůbec nemusí být dislokována (umístěna), příkladem jsou Pardubice, ve kterých oficiálně funguje Provozní jednotka (Depo Kolejových Vozidel, zkráceně DKV, které je nadřazeno Pardubicím,  je v České Třebové). Tam jsou umístěné pouze motorové vozy, jednotky a jedna lokomotiva řady 714 ČD. Lokomotivy řady 742 ČD Cargo ji využívají k opravám. Oproti tomu zde byly dříve umístěné minimálně 2 lokomotivy řady 754.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: KSČM

Evropská komise

Podle vás se chce Evropská komise zavděčit všem. Na to jste přišla jak? Nemyslíte, že realita je úplně opačná a rozhodování Evropské komise štve čím dál víc lidí, politiků i států? Jak je vůbec možné, že má takový vliv na rozhodování, když jsou to vlastně lidmi nevolení politici?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Vládní bitcoiny musí mít viníky

10:04 Vích (SPD): Vládní bitcoiny musí mít viníky

Kauza Bitcoiny ukazuje způsob práce vlády Petra Fialy. Drzým způsobem Vás připravovat o peníze, sami…