Šlachta (Přísaha): Další podezřelá zakázka. Posledně to bylo cinklé. Teď to bude jak?

10.09.2021 20:33 | Ze sítí

Komentář na facebookovém profilu k zákazce Vysočiny na dopravu.

Šlachta (Přísaha): Další podezřelá zakázka. Posledně to bylo cinklé. Teď to bude jak?
Foto: repro CNN Prima News, tan
Popisek: Robert Šlachta na Primě

Další podezřelá zakázka! Tentokrát by měla zpozornět hlavně Vysočina! Radní na Vysočině v těchto dnech rozhodují o největší zakázce kraje. Jde o autobusové spojení mezi jednotlivými městy a vesnicemi v kraji. Celková cena je OSM MILIARD korun. Poslední zakázka na dopravu byla cinklá. Bude to teď stejně?

Hejtman Běhounek z ČSSD podepsal smlouvy s osmnácti firmami, které mají dopravu zabezpečovat. Ale jenom jediná z nich má ve smlouvě jinou větu než ostatní. „Níže uvedený vzorec se použije od 1. 1. 2020.“

Díky téhle jedné větičce, si ICOM Transport přišel asi na 10 miliónu korun. Jak? Všem ostatním firmám platil kraj za ujetý kilometr víc peněz kvůli valorizaci až v roce 2021. Firmě ICOM Transport to ale bylo už o rok dříve. Takže taková klasika, veřejná zakázka bez uveřejnění, všechno se tváří jako čisté, ale jedna firma si přijde na extra miliony korun z peněz nás všech.

A teď. Na koho je majitel firmy ICOM Zdeněk Kratochvíl napojený? V podstatě na všechny. V roce 2008 dostal od prezidenta Klause milost, kdy byl obžalován za zpronevěru, podvod a padělání dokladů v případě obchodů s bezcennými akciemi firem z Bahamských ostrovů. Proč dostal milost? Prý kvůli duševní poruše nebyl schopen chápat soudní řízení.

Zjevně mu ale stejná porucha nevadí ve vedení firmy a v chápání důležitých smluv, na kterých si může vydělat. Pak poslal do Institutu Václava Klause 3 miliony korun a ODSce 300 tisíc. STAN a Trikolóra dostali po 50 tisících.

Na tuhle podezřelou zakázku mě poprvé upozornila naše lídryně na Vysočině Karolína Kubisková. Toho, co se děje, si všimla už v srpnu a téma protlačila i do našich volebních novin, které už doufám máte doma.

Co s tím ale teď? Hnutí Přísaha má ve svém programu zavedení povinnosti státu vymáhat náhradu škody po úřednících a ministrech. Je to věc, která má sloužit přesně a takové případy, kdy po tom, co odhalíme podezřelou zakázku, všichni najednou odskočí a tváří se, že s tím nemají nic společného. To musí skočit. Stát nemá žádné peníze. Jsou to naše peníze. Peníze nás všech.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pastuchová (ANO): Zvýší se riziko vzniku korupčního prostředí

17:04 Pastuchová (ANO): Zvýší se riziko vzniku korupčního prostředí

Projev na 101. schůzi Poslanecké sněmovny k návrhu poslanců Zdenky Němečkové Crkvenjaš, Toma Philipp…