Slezák (TOP 09): Zbůsob rušení vyhrazených pruhů v Pardubicích je nešťastný

22.11.2015 4:32 | Zprávy

Rada města Pardubic schválila dočasně zrušit vyhrazené jízdní pruhy pro trolejbusy, autobusy a další vybraná vozidla na Sukově třídě. Na základě letmého vyhodnocení spočívajícího ve zhlédnutí vybraných videozáznamů dopravní situace, pak rada neprojevila vůli experiment ukončit s neformálním závěrem, že dočasnost bude trvat nejméně do jara příštího roku.

Slezák (TOP 09): Zbůsob rušení vyhrazených pruhů v Pardubicích je nešťastný
Foto: top 09
Popisek: Logo TOP 09

Ostatně v zimě se vodorovné značení špatně překresluje. Jako člen rady města nesouhlasící s těmito experimenty na řidičích a předseda komise pro dopravu rady města považuji toto rozhodnutí za nesprávné. Jak z důvodů věcných, tak i z důvodu nastavení podmínek provedení experimentu, který k uvedenému rozhodnutí vedl.

Určitě nejsem nepřítelem automobilové dopravy, která je pro moderní společnost tak, jak ji známe, nezbytná. Individuální automobilismus je i určitým symbolem osobní svobody, na jejíž omezování jsem jako pravicově smýšlející člověk samozřejmě citlivý.

Protože ale svoboda jednotlivce vždy končí tam, kde začíná svoboda jiného, nemůže být žádná svoboda bezbřehá.. Je přitom myslím zřejmé, že pokud by se všichni obyvatelé města, kteří chtějí, rozhodli řešit své přepravní potřeby ve městě právě automobilem, budou omezovat svobodu ostatních (jiných řidičů automobilů, cyklistů, pěších, obyvatel bydlících u silnic) natolik, že se do našeho města nevejdeme a celá svoboda bude ta tam. Proto považuji za správné, aby byly upřednostňovány ty druhy dopravy, které umožňují řešit přepravní potřeby s menšími zásahy do svobody ostatních a tím přispívají k udržení svobody pro všechny, tedy k udržení průjezdnosti a funkčnosti dopravního systému. I v USA, kde je doprava založena na individuálním automobilismu asi nejvíce na světě, existují i na dálnicích vyhrazené pruhy pro vozidla vezoucí více než jednu osobu. V Pardubicích máme funkční a hustou síť MHD. Je tedy zcela správné, pokud je tato doprava upřednostněna, a to i v případě, že je tímto upřednostněním omezena individuální doprava automobilová. Vyhrazený jízdní pruh pro MHD je standardním opatřením, které není pardubickým vynálezem, ale funguje ve všech větších evropských městech, kde mají potíže s počtem automobilů.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Dobrý den.

Čeho se bojíte víc? STAČILA nebo SPOLU?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Decroix: Banda pindíků motoristů bulí, že je na ně Apolena zlá

22:31 Ministryně Decroix: Banda pindíků motoristů bulí, že je na ně Apolena zlá

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Apoleně Rychlíkové a příznivcům Motoristů.