Schválení novely zákona o elektronických komunikacích, které jsme si museli vybojovat proti odporu silné lobby poskytovatelů služeb satelitního televizního vysílání, přinese jednak zásadní modernizaci televizního vysílání v ČR a jednak povede i k posílení práv a k větší ochraně klientů mobilních operátorů.
Situace na českém trhu v oblasti telefonního a datového připojení je dlouhodobě neúsnosná. Čeští zákazníci platí za volání a data mnohem více než klienti mobilních operátorů v okolních zemích. Zakonzervovaná situace na trhu navozuje až dojem kartelové dohody. Vyvázat se ze smlouvy a přejít i se svým číslem k jinému, výhodnějšímu operátorovi je zdlouhavé, komplikované, a pokud k tomu dojde před vypršením smlouvy, a to i ze zásadních důvodů, zákazník platí penále. Naproti tomu poskytovatelé služeb mohou beztrestně smluvní podmínky měnit, a to i v neprospěch zákazníka.
Tuto praxi chceme novelou změnit. Zákazník musí dostat více práv, musí být ten, kdo rozhoduje, zda nové podmínky nabídnuté poskytovatelem přijme, a pokud se s nimi neztotožní, musí mít právo bez dalších sankcí odejít jinam. Chceme, aby na tuto možnost v případě změny smluvních podmínek musela sama firma klienty upozornit. Chceme, aby v případě žádosti převedla číslo za deset dnů, a ne za měsíc, jako je tomu dnes. Jsem přesvědčen, že tyto změny navíc vyvolají tlak na poskytovatele, aby své služby zlevnili a přiblížili ceny a nabídku evropskému standardu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV