Podrobně jsem se seznámila s tím, co program CTY přináší žákům samotným, ale také učitelům, kteří je doprovází a nakonec i celé škole, která z nových přístupů a propracovaných kurzů může těžit. To potvrzují učitelé i ředitelé škol, které se již několik let kurzů účastní.
Kurzy CTY nemají v našem vzdělávacím systému žádnou kvalitativně srovnatelnou alternativu. Pokud je přijmeme za své a zaplatíme si je, pak máme šanci získat know how, a do budoucna se z tohoto projektu může stát pilotní projekt pro systémové opatření. Ale to vyžaduje počáteční investici, v této chvíli 5 milionů na letošní školní rok. Zatímco žáci již investovali peníze i čas, ministerstvo podivně přešlapuje a zkoumá efektivitu.
Víte co je neefektivní? Za desítky milionů korun dělat opakovaně mezinárodní hodnocení patnáctiletých žáků (PISA) a pak je hodit do koše. Přesně to dnes dělá ministerstvo. Jinak by nemohlo nevidět, že nám stále klesá poměrný počet žáků s nejlepšími výsledky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Michaela Šojdrová - profil