Děkuji za slovo. Pan ministr, dnes pan vicepremiér, mi možná odpoví lépe, kolikátá novela toho zákona to už v tomto volebním období je. Minimálně třetí. A já chci upřít vaši pozornost k té minulé, pane ministře. Dneska máme 7. června. 29. června uplyne rok, to je dvanáct měsíců od projednávání minulé novely EIA sněmovní tisk 843. Tehdy ho vláda předložila v návrhu na zkrácené projednávání podle § 90 odst. 2. My jsme tady o patro níž měli politické jednání. V čele stolu seděli ministr životního prostředí Richard Brabec a ministr dopravy Dan Ťok. Požádali opozici, aby to nejen neblokovala, ale aby to aktivně podpořila.
A můj klíčový dotaz zněl k jedné z těch staveb, která se jmenuje Prodloužená Rudná. Myslím, že všichni poslanci z Moravskoslezského kraje přesně ví, o čem mluvím. Dostal jsem ubezpečení, že ten nový nástroj, nařízení vlády, bude využit pro všech deset staveb. Přestože jsem vyjádřil jisté pochybnosti, zda je Prodloužená Rudná v síti tentý, nebo není. "Máme to v Bruselu rozjednané, pane předsedo. Dávám vám na to slovo." Jaký je výsledek? Nic. Pan ministr obelhal mě, všechny poslance Moravskoslezského kraje a v zásadě všechny občany Moravskoslezského kraje!
Vláda vydala podle této novely nařízení vlády, kde bylo devět staveb z deseti a na Prodlouženou Rudnou se pozapomnělo. Respektive důvod byl ten samý, na který jsem se ptal. Že je to problematické, že nám to Brusel asi neuzná že ten a tentý. Přitom mi bylo řečeno před projednáváním minulé novely, před třiceti svědky - to nebylo žádné jednání mezi čtyřmi očima - že je to v pořádku, že je to vyjednané.
Tehdy, když to nařízení vlády bylo vydáno, oficiálním argumentem bylo, abychom tou jednou neohrozili těch devět. Říkám, tomu rozumím. Vydejte druhé nařízení vlády. Pokud to někdo z různých důvodů shodí, neohrozíme těch devět. Nic. Ministerstvo dopravy zvolilo chybný postup. Opakovaně říkám chybný postup. Prý abychom ušetřili čas. A po roce jsme v bodě nula. Ta stavba se nepohnula ani o milimetr. Ani o jeden den se nepřiblížila realizace stavby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
ODS , Stanjura , vliv , životní prostředí , sněmovna 7.6
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k vyslovení důvěry von der Leyenové Evropským parlame…
- 6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace
- 22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje
- 21:02 Udženija (ODS): Pražští záchranáři patří mezi světovou špičku
- 19:03 Kolář (TOP 09): Svou kariéru založili na kritice EU a volání po její destrukci
- 18:02 Farský (STAN): Odhodlání, jaké v sobě mají Ukrajinci, ruské rakety nezdolají