Starostové Prahy 4, 5 a 10: Za situaci v DPP jsou odpovědní Hudeček se Svobodou

04.10.2013 11:22 | Zprávy

Tiskové prohlášení starostů městských částí Praha 4, Praha 5 a Praha 10 k situaci v Dopravním podniku hl. m. Prahy.

Starostové Prahy 4, 5 a 10: Za situaci v DPP jsou odpovědní Hudeček se Svobodou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj číslo 22

1.    Ke krachu Dopravního podniku

Vyjadřujeme hluboké znepokojení nad posledními výroky primátora Hlavního města Prahy (HMP) Tomáše Hudečka o možném krachu společnosti Dopravní podnik Hl. m. Prahy, a. s. (DPP) a možném rozprodeji jejího majetku. Výroky primátora Hudečka jsou skandální, pan Hudeček je více než tři roky zastupitelem HMP a působil v dozorčí radě DPP. Měl dostatek času se seznámit s problematikou financování DPP.

Při dodržování zákonného rámce a závazků vyplývajících pro HMP z evropské legislativy je zcela vyloučeno, aby se DPP ocitl v krachu. Činnost DPP, jeho výkony a výše úhrady za provedené výkony jsou jednoznačně definovány evropskými normami (Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 1370/2007, o veřejných službách v přepravě cestujících po železnici a silnici) a tuzemské legislativě (zákon č. 194/2010 Sb., o veřejných službách v přepravě cestujících a o změně dalších zákonů).

Veškeré přepravní výkony si objednává a cenovou politiku určuje HMP (které zároveň objednalo nákup nových tramvají). Veškeré expertní analýzy objednané DPP a znalecké posudky přitom jednoznačně stanoví, že HMP neplatí ve prospěch DPP adekvátní kompenzaci v zákonné výši. HMP tak záměrně podfinancovává DPP. Dochází tím k porušování evropského práva ze strany HMP. Za vzniklou situaci a důsledky s tím spojené nese v plném rozsahu odpovědnost HMP ať již v osobě současného primátora Hudečka, tak v osobě exprimátora Svobody.

HMP si určuje kvalitu a rozsah hromadné dopravy, a zároveň dluží svému přepravci. Nelze vyvodit jiný závěr než ten, že záměrem politické reprezentace v Praze je zřejmě rozvrat, chaos a maximální snížení hodnoty ceny akcií DPP před jeho rozprodejem. Odmítáme tento přístup a odkazujeme na možné trestní dopady takového jednání, kdy je místo věcného řešení navrhován rozprodej majetku navzdory skutečnosti, že DPP disponuje veškerými analýzami a modely dlouhodobého financování včetně dlouhodobého výhledu financování investic a provozu. Jsou připravena opatření a kvantifikace jejich dopadů (úprava tarifního systému, omezení systému slev, odbavovací systém, racionalizace přepravních výkonů a úspora interních nákladů).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Proč je důležité, kdo je v čele nějakého výboru?

A proč myslíte, že vám ANO žádného předsedu nedalo? A taky vzhledem k tomu, jak jde ta politická kultura z kopce (podle mě dost) neměly by se nějaké nepsané zvyklosti uzákonit? Jako třeba kdo má nárok na nějakého předsedu výboru nebo funkci ve vedení sněmovny?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

David (SPD): Do posledního Ukrajince?

22:31 David (SPD): Do posledního Ukrajince?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k válce na Ukrajině.