Kontroloři se zaměřili i na to, zda sloučení Státní opery Praha a Národního divadla přineslo úspory, které Ministerstvo kultury od spojení těchto dvou institucí očekávalo.
Zpráva NKÚ opakovaně potvrzuje diletantství v řízení resortu nejen ministra kultury Daniela Hermana, ale i jeho předchůdců. Po Laterně magice a Nové scéně se pod Národní divadlo dostala v roce 2012 i další umělecké konkurence - Státní opera.
Prvotní pokles nákladů pouze o 0,87% ukazuje, že skutečné důvody ke sloučení organizací byly jiné než ekonomické. Jaké, o tom můžeme jen spekulovat - ministerstvo vlastní akt oznámilo prakticky bez jakéhokoli oprávněného zdůvodnění. Že byl v dalších letech vykazován nárůst nákladů i v oblasti podfinancovaného odměňování zaměstnanců, se navíc dlouhodobě projevuje ve snahách zrušit stálé umělecké soubory - podobně, jako je tomu u divadel a dalších institucí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Herman , KSČM , NKÚ , Národní divadlo , Štefek
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k migraci.
- 12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů
- 10:17 Šťastný (PRO): Když stát rabuje obce
- 8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100
- 6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace
- 22:31 Peštová (ANO): Blackouty nejsou strašení – jsou reálná hrozba. A tato vláda ji ignoruje