Současná koncepce pražské nadřazené komunikační sítě vychází v hlavních konturách z již překonaného konceptu ZÁKOS přijatého v 70. letech minulého století. Dokončovat městský okruh v severovýchodní části Prahy podle této koncepce po vzoru tunelu Blanka je krajně neodpovědné.
NEKONCEPČNOST
Stavba Blanky 2 je v rozporu s přijatými a připravovanými strategickými dokumenty města. Strategický plán hlavního města schválený zastupitelstvem v minulém roce hovoří o tom, že je třeba přehodnotit rozsah a parametry komunikačního systému, vč. parametrů městského okruhu. Stejně hovoří i návrh Dopravní politiky hlavního města zpracovávaný v rámci tzv. Plánu udržitelné mobility. Sociologický průzkum pořízený v rámci tohoto procesu navíc přesvědčivě ukazuje, že Pražané si dostavbu městského okruhu podle vzoru Blanky spíše nepřejí.
PŘEDRAŽENOST
Výstavba tunelového komplexu Blanka stála kolem 43 miliard. Odhady nákladů na stavbu Blanky 2 se se pohybují mezi 30 – 40 miliardami. Na základě předchozích zkušeností však můžeme reálně počítat s náklady šplhajícími k 60 miliardám. Výstavba komplexu Blanky 2 by vedla k zadlužení města na několik desítek let. Východní část městské okruhu je co do délky tunelového vedení srovnatelná s tunelem Blanka (5 km), jeho trasa je však dvakrát delší (10 km), tomu zřejmě budou odpovídat i náklady na stavbu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV