Soutěž vyhlásilo Valašské Meziříčí ve spolupráci s Českou komorou architektů letos na podzim s cílem získat co nejlepší ideovou studii řešeného území. Město v areálu bývalé Křižanovy pily vlastní pozemky o rozloze 27 tisíc metrů čtverečních a dalších 11,5 tisíce metrů čtverečních v sousedním prostoru přednádraží a bývalé vlečky. „Soutěž byla otevřena autorizovaným architektům, kteří zde měli za úkol vhodně umístit autobusový dopravní terminál či nový městský úřad pro 130 zaměstnanců. Chybět nesměla alej Emilie a Jana Křižanových, parkovací kapacita pro minimálně 200 aut a zohlednit bylo potřeba i co největší podíl zeleně a prostor pro výstavbu bytových domů,“ shrnul podmínky soutěže starosta Robert Stržínek.
Radnice obdržela 9 soutěžních návrhů, které posuzovala pětičlenná porota. „Předmětem hodnocení nakonec bylo sedm z nich, neboť dva návrhy nesplnily soutěžní podmínky. Odborná porota složená ze zástupců České komory architektů a města Valašské Meziříčí pak vybrala trojici nejlepších návrhů, jejichž autoři si mezi sebe rozdělili ceny v celkové výši 310 tisíc korun. Další tři návrhy byly oceněny mimořádnou odměnou v celkové výši 90 tisíc korun,“ uvedla Lucie Rapantová, sekretář soutěže a vedoucí právního oddělení radnice.
Vítězství nakonec porota přiřkla návrhu, který zpracoval architekt Miroslav Moll s kolegy Jiřím Příhodou a Soňou Stromšíkovou. „Návrh vyniká jasnou koncepcí přednádražního prostoru, v němž akcentuje náměstí vymezené objekty úřadu a parkovacího domu, zakončené dvouřadou alejí směřující k centru města… Zelená osa spojující přednádraží se zámeckým parkem je doplněna pěšími komunikacemi a outdoorovými aktivitami. V jejím závěru je vhodně nad rámec základních požadavků soutěžních podmínek navrženo parkoviště pro návštěvníky kulturních akcí v zámeckém parku,“ hodnotila mimo jiné porota vítězný návrh a doporučila několik úprav pro případnou navazující územní studii: „Do prostoru přednádraží umístit parkování K+R (Kiss and Ride). Prověřit vyšší podíl zeleně jižní části území v dotyku se sídlištěm Křižná. Zvážit opodstatněnost navržených vodních prvků z pohledu provozu a údržby. Vyřešit propojení jižní ulice s parkovišti na ulici Na Křižanově pile tak, aby bylo eliminováno hlavní dopravní napojení na ulici Janáčkovu. Alternativně posoudit komfortnější řešení výškového rozdílu mezi niveletou ulice Nádražní a navrženým náměstím.“
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




