Pro mnohé to pak znamená desítky minut zpoždění, pozdní příchody do zaměstnání či dřívější vstávání. Jde o bezohlednost automobilistů nebo nedostatky v městské hromadné dopravě, např. málo vyhrazených pruhů pro dopravní prostředky MHD? Určitě jde o kombinaci obou jevů. Avšak, když vidím obsazenost krokem se pohybujících automobilů, kde často sedí pouze jedna osoba, a to řidič, zamýšlím se i nad pohodlností a určitou bezohledností těchto řidičů, kteří se proplétají - mnohdy nevybíravým způsobem - ulicemi Prahy, kde mohou ohrožovat i bezpečnost chodců.
Řešením tohoto každodenního zmatku a chaosu by mohlo být zavedení mýtného pro automobily pro vjezd do centra Prahy a také bezplatná městská hromadná doprava. V prvním případě by se zabránilo především tranzitnímu průjezdu automobilů centrem Prahy, kdy jenom po Smetanově nábřeží kolem turistické dominanty Prahy, Karlova mostu, projedou denně desítky tisíc automobilů, podobně jsou na tom i úzké uličky Malé Strany a řada dalších míst v centru města.
Snížilo by se tak znečištění centra města, a to jak od hluku, tak i od automobilových emisí. To by určitě prospělo turistickému ruchu i obyvatelům obývajícím inkriminované lokality.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kscm.cz