Vážené dámy,
rády bychom tímto reagovaly na váš otevřený dopis majiteli pivovaru Bernard.
Píšete: „Udělal jste si legraci ze sebe, ale zároveň jste ponížil ženy.“ Je nám líto, pokud se tímto cítíte poníženy, ale buďte tak laskavé a mluvte za sebe. Touto reklamou se cítíte poníženy vy a možná další lidé podobného smýšlení, ale rozhodně se jí necítí dotčeny všechny ženy. Nás tato reklama v nejmenším nepohoršuje - naopak nás uráží, když své jednání zaštiťujete i dalšími ženami.
Věřte tomu, nebo ne, ale důvodem, proč jsou v reklamách tak často využívány ženy, i když třeba přímo nesouvisí s produktem, je ten, že krásná žena prostě zaujme. A díky ní zaujme i prodávaný produkt – což je (možná vás to překvapí) přesně účel reklamy. Ne snaha o ponížení žen. Navíc na tom, že samotný vzhled ženy ostatní (nejen muže) osloví, nic ponižujícího není. Ano, je to nerovné – muži tak často a takovým způsobem v reklamách využíváni nejsou, což je ovšem způsobeno čistě tím, že muži konzumenty takovým způsobem neosloví. Jakkoliv se vám to může nelíbit, ženy a muži nejsou stejní a některé nerovnosti mezi nimi budou pořád, prostě proto, že je to přirozené. Muži se rádi dívají na hezké ženy a ženy se zase rády mužům líbí – převážně. To ovšem neznamená, že by si muži žen nevážili nebo že by tím ženy byly redukovány jen na sexuální objekt.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV