Szukalská (KSČM): Dopravní infrastruktura

29.09.2016 4:33 | Zprávy
autor: PV

Týdně jako starostka města dostávám několik pozvánek, ať se již jedná o různé semináře, kulturní či sportovní akce, konference, výstavy, veletrhy, festivaly nebo setkání různých spolků či organizací.

Szukalská (KSČM): Dopravní infrastruktura
Foto: kscm.cz
Popisek: KSČM - logo

Mezi několika dalšími mě na čtvrtek 22. září 2016 zaujala pozvánka na VI. ročník mezinárodní konference „Střední Morava - křižovatka dopravních a ekonomických zájmů“, připravený Sdružením pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě v malebných moravských lázních Luhačovice, kde jedním ze zaštiťujících byl i hejtman Olomouckého kraje. A protože mě, jako krajskou zastupitelku, zajímá toto téma a slova zajištění kvalitní dopravní infrastruktury jsou skloňována snad ve všech pádech, zvláště teď před volbami, potvrdila jsem svou účast. Mezi přednášejícími byl mimo jiné i zástupce Evropské komise  v ČR, státní tajemník ministra dopravy a I. náměstek ministra dopravy ČR, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury, ředitel odboru strategie Ministerstva dopravy ČR, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zazněla zde slova „Vybudovat silnice je na generace.“ „Odstraňování bariér trvá nekonečně dlouho.“ Stavění silnic je prostě boj s větrnými mlýny a příprava stavby trvá i několik desítek let. I v letošním roce, tak jako v  letech minulých, přijali účastníci konference tzv. Luhačovickou výzvu, definující základní stanoviska a předpoklady v souvislosti s nedostatečně rozvinutou dopravní infrastrukturou v regionu střední a východní Moravy, v návaznosti na Slovenskou republiku. Společné memorandum by mělo podnítit vládu naší i Slovenské republiky k většímu zájmu o dopravu. Předat memorandum na jednání obou vlád v příštím týdnu premiérům vlád České a Slovenské republiky přislíbila velvyslankyně Livia Klausová. 

Již v dubnu letošního roku v Olomouci podpořili účastníci setkání na odborném dopravním setkání vizi stabilního a dlouhodobého finančního rámce, sloužícího rozvoji dopravní infrastruktury v ČR. Konstatovali  nešťastný dopad novely zákona EIA o vlivu staveb na životní prostředí, na přípravu a realizaci staveb a na možnost čerpání finančních prostředků z evropských fondů v tomto programovém období, kdy několik desítek staveb má problémy s posudky EIA, které vznikly ještě podle zákona z roku 1992. Přímo u Evropské komise byla vyjednána výjimka pro desítku staveb, u kterých bude moci vláda využít peníze z evropských fondů, na něž naše republika původně neměla mít nárok, protože dlouhé roky, i přes výzvy Evropské komise, nezměnila pravidla EIA. Výjimka byla udělena vzhledem k zásadnímu významu těchto staveb a nezbytnosti jejich realizace. Jednou ze staveb je zbývající úsek dálnice D1 z Říkovic do Přerova v Olomouckém kraji.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Proč najednou chcete být poslanec?

Původně jste nechtěl do sněmovny kandidovat, a teď dáte práci poslance přednost před prací náměstka. Není to náhodou proto, že nejste schopný vyřešit problém s dopravou v Praze? Přijde vám to fér někomu předávat dopravu v nejhorším stavu, co kdy byla? Nebo vy máte na dopravní situaci v Praze snad ji...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Minčič (ODS): Od píky

17:38 Minčič (ODS): Od píky

Komentář člena ODS Liberec Jiřího Minčiče k aktuálnímu dění nejen ve straně, ale na politické pravic…