„Ústecký kraj obsazuje pravidelně poslední příčky žebříčku kvality života. Je to i kvůli krajským vládám, té současné i těm minulým. Náš kraj má přitom obrovský potenciál, chce ho jen využít,“ uvedl v této souvislosti lídr Michal Kučera. Zároveň dodal: Chceme v kraji udržet střední generaci a jejich děti, i to je součástí našeho plánu obnovy. Rád bych použil v nadsázce termín Marshallův poválečný plán obnovy, který pozvedl západoevropské země k prosperitě. Vím, že to taky dokážeme. Sever má na víc.“
Jedním z nejpalčivějších problémů Ústeckého kraje je podle TOP 09 doprava. A to jak přeprava zboží, tak osob. „Není normální, aby v 21. století nemohli studenti snadno dojíždět za studiem, lidé za zaměstnáním, kulturou, nebo sportem. Aby v regionu neexistovala rychlá, pohodlná a bezpečná dopravní síť,“ vyjmenovává Radim Bzura, zastupitel TOP 09 v Ústí nad Labem, kandidát na druhé pozici a dodává: „Aby se rozjela ekonomika, musí mít především po čem jezdit“. Podle Bzury je kromě propojení okrajových částí regionu s centrem potřeba rozšířit i přeshraniční dopravu do Saska, které nabízí řadu volných pracovních míst i potenciál pro další rozvoj. Bzura by rád regionální rozvoj podporoval i z pohledu využití Labe, které regionem protéká: „Chceme na největší českou řeku vrátit život – a to zejména v oblasti rekreace, turistiky a rybolovu.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV