Naopak změny, které by odrážely nové podmínky měnící se evropské společnosti a zaručily předávání evropské kultury ve školách, koalice odmítla podpořit.
Do školského zákona poslanci TOP 09 prosadili možnost individuálně vzdělávat děti na druhém stupni. „Tento návrh byl pro nás výraz hluboké jistoty, že rodiče jsou ti, kteří mají rozhodovat o formě vzdělávání svých dětí,“ řekla poslankyně a expertka TOP 09 na školství Anna Putnová.
Ve školském zákoně se nově díky návrhu poslanců klubu TOP 09 a Starostové posílí role žákovských a studentských samospráv. Žákovské a studentské parlamenty by zanedlouho měly mít možnost se s podněty obracet nejen na ředitele školy, ale také na školskou radu. „Je velmi potřebné, aby žáci i studenti považovali školu, na kterou chodí, skutečně za svou. Jinak u nich může převládnout lhostejnost, otrávenost a agresivita. Náš návrh byl prvním krokem k novému pojetí školské rady a příležitost k dobré spolupráci rodičů, učitelů a zřizovatele, kterou jsme dosud většinou nevyužívali,“ míní poslankyně Nina Nováková.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV