Poprvé tato výzva kombinuje financování ze strany veřejných institucí, soukromého sektoru a z Evropského fondu pro strategické investice, EFSI. Cílem je posílit investice vylepšit dopravní infrastrukturu, a to inovativní a udržitelnou cestou. Z těchto nových možností financování by měly mít prospěch zejména tzv. kohezní země – tedy ty, které více využívají financování z EU, vč. České republiky. Získané finanční prostředky mohou velmi dobře pomoci v digitalizaci dopravního odvětví a podpořit rozvoj přeshraničních vazeb.
„Já tuto iniciativu určitě vítám. Myslím, že takováto kombinace grantů je dobrá příležitost k posílení investic a k realizaci opravdu inovativních dopravních projektů. Je třeba, aby se digitalizace zrychlila, a to napříč všemi druhy dopravy – aby se posílila konkurenceschopnost a udržitelnost. Doufám, že kohezní země jsou připraveny takové projekty předložit,“ říká k tomu Pavel Telička (nestr. za ANO, frakce ALDE), který je koordinátorem parlamentního Výboru pro dopravu a cestovní ruch (TRAN) a oblastí dopravy se dlouhodobě zabývá (jeho reakce najdete např. zde, na této straně či zde).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Rozpočet
Když je podle vás rozpočet bez ambice, zajímá mě, zda ho tedy podpoříte nebo ne? Protože jestli ano, tak si podle mě slušně řečeno nevidíte do pusy nebo to hlasujete i pro věci, s kterými nesouhlasíte? Jakou má takové hlasování logiku?
Další články z rubriky

22:01 Zwyrtek Hamplová: Na zakázky Ministerstva obrany se bude chtít po volbách podívat
Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na předražené zakázky Ministerstva obrany