Evropský parlament ustanovil zvláštní vyšetřovací výbor v roce 2016, v návaznosti na zjištění, že automobilka Volkswagen záměrně upravovala emisní testy.
„Ukázalo se, že dosavadní evropská legislativa je nejednoznačná a děravá a nutně potřebuje modernizovat. Automobilky musejí dostat jasná pravidla pro schvalování vozidel a měření emisí,“ řekl Evžen Tošenovský. „Souhlasíme i s tím, že by emise měly být testovány v reálných podmínkách. Zpráva vyšetřovacího výboru se ale soustředila na posilování pravomocí Evropské komise a parlamentu, pro což neexistuje žádný důvod a jediným důsledkem by byl nárůst administrativní zátěže a cen automobilů.“
„Pokud chtěl vyšetřovací výbor skutečně něco udělat pro kvalitu ovzduší a modernizaci pravidel, měl podpořit náš návrh na sladění pravidel mezi Evropou a Spojenými státy. V Evropě jsme přísní, pokud jde o oxidy uhlíku, zatímco Američané se soustředí spíše na oxidy dusíku, které jsou mnohem škodlivější. Bohužel, hon na čarodějnice – automobilky dostal přednost před hledáním racionálního řešení,“ dodává Evžen Tošenovský.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
EU , ODS , Tošenovský , Volkswagen , Dieselgate
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k práci premiéra Petra Fialy.
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů
- 12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů
- 10:17 Šťastný (PRO): Když stát rabuje obce
- 8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100
- 6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace