Severojižní dopravní zátěž nese v současnosti v plném rozsahu Svitavská radiála a VMO. Nebude-li v budoucnu těmto trasám odlehčeno, ponesou tyto hustě obydlené městské části, s technicky již vyčerpanými možnostmi odhlučnění a ochrany před exhalacemi, zátěž možná větší než 55 tis. vozidel denně. Tato situace již v průběhu kalendářního roku často nastává a realizace R-43, jako obchvatu města je nezbytná.
„Je tedy nepochybné, že jedinou variantou odlehčení průtahu městem zůstává dokončení rozestavěné R-43 v původní Bystrcké trase, kterou v dobré víře akceptují naši spoluobčané dlouhá desetiletí. Dnes se dokonce nabízí nadstandardní řešení tunelem a umělým tunelem, se všemi účinnými ochrannými prvky,“ vysvětluje starosta MČ Brno-Žabovřesky Pavel Tyralík.
Městská část Brno Žabovřesky dala souhlas s realizováním stavby Tunelů Dobrovského a I. etapy VMO Žabovřeská, přes skutečnost, že hlukové studie konstatovaly, že nejsou technické možnosti jak dotčené obytné území v Žabovřeskách ochránit před negativními dopady od takto intenzivní dopravy, než snížením počtu vozidel projíždějících po VMO Žabovřeská. Aby stavba mohla být povolena, musela být použita i výjimka z příslušných předpisů. Bylo přislíbeno bezodkladné řešení. Dodnes pod okny bytových domů vede v rozporu se vším silnice I/43 se všemi důsledky. „Měření nevycházejí, opatření nepřicházejí a občané ale i představitelé obce to vnímají negativně,“ dodává Tyralík.
Dlouhá desetiletí žijeme všichni v dobré vůli, že R43 povede v Bystrcké stopě, počty občanů podepsaných na peticích proti vedení R43 v Bystrcké stopě jsou pouhým zlomkem mlčící většiny občanů negativně dotčených provozem VMO a I/42.
autor: ČSSD