Podle Bohumína byl postup kraje z roku 2018, kdy přišel s pěti variantami vedení trati, nelegální. „Od začátku jsme proti němu protestovali a považovali jej za protizákonný. Legislativa neumožňuje mít v zásadách územního rozvoje více než jednu variantu. A v našem územním plánu jich bylo kvůli rozhodnutí kraje rovnou pět. Proto jsme v roce 2019 podali žalobu ke Krajskému soudu v Ostravě a následně kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu v Brně,“ informoval starosta Bohumína Petr Vícha.
Po téměř pěti letech se nyní schyluje k řešení, které bude výhodné pro všechny strany. A bez soudní dohry. „Dosud nemohli vlastníci zablokovaných pozemků naplánovat žádné investice. Pět variant omezovalo nejen Bohumín, ale i Dolní Lutyni. Jedna z nich například vedla místem, kde se nacházejí skleníky farmy Bezdínek, další zase procházela naším novým lesoparkem. Snížení na dvě varianty pro nás představuje osvobození všech těchto ploch a možnost jejich rozvoje, ať už dopravní infrastruktury, rekreačních zón či výstavby rodinných domů. Počítáme s tím, že na konci celého procesu zůstane pouze jediná, nejvýhodnější varianta trati,“ uvedl Vícha s tím, že město vzalo kasační stížnost zpět.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.