Od prvopočátku našeho působení ve vedení města bylo jasné, že bude potřeba v některých městských společnostech provést změny. A od začátku jsme věděli, že způsob fungování se musí změnit také v divadle. Uvážíme-li jak těžce bojujeme v rozpočtu města s každou korunou na mnohem zásadnější oblasti, jak jsou potlačeny kapitoly rozvoje města, jak minoritní je oproti divadlu podpora jiných kulturních oblastí. V tomto světle si musíme všichni uvědomit, jak výsostné postavení má divadlo. Dostává třikrát více než město poskytuje na sociální služby a jen o něco méně než do oblasti školství, které je absolutním pilířem naší existence. Každý den spolkne divadlo přes 180 tisíc korun! Je naprosto logické a oprávněné se ptát, jak takovou situaci řešit a vyžadovat změny. Stejně tak musím konstatovat, že od počátku jsme v klubu ANO nebyli přesvědčeni, že změna ředitele divadla je nevyhnutelná a uvažovali jsme o všech alternativách.
Analýzou situace se zabýval náměstek Dalibor Halátek, který má tuto oblast v kompetenci, a mohu zde konstatovat, že dostal naši podporu, a že ji má i nyní. Výběrové řízení ukázalo, že Karel Drgáč je vhodným kandidátem s dostatečným odborným zázemím. Očekávali jsme, že jeho nástupem může dojít i k nepopulárním krokům. Stejně tak jsme očekávali, že v duchu divadelních tradic budou své konflikty řešit zaměstnanci a nespokojení umělci převážně skrze média a otevřené dopisy. Netěší mě to, ale respektuji nastalou skutečnost. V rámci uklidnění situace však protestující vyzývám ke konstruktivnímu dialogu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV