Zach (Piráti): Integrovaná doprava Zlínského kraje konečně dostává reálnou podobu

21.06.2021 10:57

Cestující se pozitivních změn dočkají už příští rok. Momentálně probíhá proces přehodnocování starých smluv a vyjednávání podmínek.

Zach (Piráti): Integrovaná doprava Zlínského kraje konečně dostává reálnou podobu
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Pirátská vlajka

„Rozběhli jsme pracovní skupinu, řešíme nejdůležitější část integrace, a to je zvolení tarifu, který je páteří celého systému integrace. Tarif musí být co nejférovější pro lidi, kteří jezdí denně do práce,“ říká pirátský předseda Výboru pro dopravu Jakub Zach.

Jednou z hlavních úloh pracovní skupiny je zvolení správného typu jízdního tarifu, který bude vyhovovat podmínkám Zlínského kraje. “Pracujeme na tarifu, který bude efektivní a přinese výhody pro občany využívající veřejnou dopravu pravidelně. Změny tarifu budou konzultovány mimo jiné se starosty obcí a využijeme dosavadních dat, které má k dispozici KOVED. Na základě toho budou vytvořeny i nové jízdní řády,” komentuje Jakub Zach.

Nová koncepce integrované dopravy se v podstatě vytváří od úplných základů

“Původní koncepce integrované dopravy, zpracována předchozím vedením, nebyla nikdy schválená a nakonec z této koncepce zbylo pouze zavedení Z karty a jedna nástupní sazba v případě přestupu, což je opravdu velmi málo, pokud se chceme bavit o integrované dopravě. Stačí se podívat například do Jihomoravského kraje, kde je IDS na úplně jiné úrovni než v představách předchozího vedení,” říká Zach.

“Ve spolupráci s radním pro digitalizaci Jiřím Jarošem a soukromým sektorem připravujeme programátorský hackaton, jehož cílem bude aplikace se zaměřením na dopravu, pomocí které by kraj dokázal ušetřit nejen čas, ale i výraznou část výdajů za vývoj. Myslíme ale i na modernizaci zastávek a autobusových nástupišť. Momentálně jsme těsně před dohodou s majiteli nádraží, kteří je mají ve správě. Chceme například rozšířit síť zastávek s digitálním infopanelem s informacemi o spojích,” doplňuje Zach.

Předseda krajského výboru pro dopravu J. Zach považuje plánování koncepce integrovaného dopravního systému a co nejefektivnější realizaci dopravní strategie pro kraj za základní službu veřejnosti, kterou kraje musí provozovat: „Integrovaná doprava je především služba pro veřejnost, kraj je ze zákona povinný ji provozovat, nicméně ji lze provozovat i efektivně. Zefektivnění a zkvalitnění dopravní služby v kraji je teď naší hlavní prioritou,“ komentuje Zach.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Niedermayer (TOP 09): Přihodit dalších skoro 20 miliard k dluhu. A proč ne?

9:18 Niedermayer (TOP 09): Přihodit dalších skoro 20 miliard k dluhu. A proč ne?

Komentář na facebookovém profilu ke zvýšení důchodů.