„U každé vícepráce bude na rozdíl od minulosti uveden takzvaný pachatel, budeme tedy chtít vědět, kde je příčina a co způsobuje danou vícepráci,“ uvedl Žák.
Se zástupci podřízených organizací ministerstva dopravy se dohodl celkem na sedmi bodech, které by do budoucna měly omezit navyšování nákladů staveb.
Vícepráce budou schvalovány dopředu, nikoliv až se zpožděním. Nebude možné je účtovat v balíku, ale pouze tak, aby byla prokázáno každé jednotlivé navýšení ceny. Už v době administrace vícepráce z ní bude vyvozován nejen systémový závěr, ale i pracovně-právní a trestní odpovědnost. Pokud bude důvodem chyba v projektu, bude stát striktně vyžadovat, aby odpovědnost nesli projektanti, včetně náhrady škody.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy