Zámečník (KDU-ČSL): Mezi Blanskem a Adamovem vznikne nová cyklostezka

29.03.2023 11:30

Od ČKD v Blansku souběžně s motoristy frekventovanou silnicí II tř. 379 až po odbočku pod Novým hradem u Adamova vznikne nová cyklostezka.

Zámečník (KDU-ČSL): Mezi Blanskem a Adamovem vznikne nová cyklostezka
Foto: kraj Jihomoravský
Popisek: Jan Zámečník (KDU-ČSL)

Zadávací řízení na příslušnou projektovou dokumentaci pro stavební povolení schválili krajští radní a v těchto dnech byl záměr zveřejněn v Evropském věstníku veřejných zakázek. 

Anketa

Má vláda zvýšit základní sazbu DPH z 21 % na 23 %?

4%
96%
hlasovalo: 26158 lidí

„Nová cyklostezka o celkové délce cca čtyř kilometrů bude sloužit nejen pro cyklodopravu a cykloturistiku, ale jejím vybudováním chceme také zvýšit bezpečnost lidí, kteří tudy jezdí třeba za prací. Svede totiž cyklisty z úseku frekventované krajské silnice II/379 mezi Blanskem a Novým hradem u Adamova na bezpečnou trasu podél řeky Svitavy a železnice,“ vysvětluje náměstek hejtmana Jan Zámečník.  

Vznikne tak zcela nová liniová stavba, kterou kraj postaví střídavě na pravém a levém břehu řeky Svitavy. „Předpokládáme, že celkové náklady projektu dosáhnou částky 202 milionů korun bez DPH.  Jedná se o mimořádně náročný projekt, který bude rozdělen na 4 etapy. Stezka z terénních důvodů hned několikrát podjíždí pod silničními mosty a přechází přes tok řeky Svitavy. Tu přemostí tři lávky o šířce tří metrů a jeden cyklomost. Součástí projektu je i posunutí stávajícího brodu a jeho následné napojení na stezku pro chodce a cyklisty,“ popisuje podrobnosti náměstek Zámečník.

Vzhledem k náročnému terénu jsou na několika úsecích naplánovány i opěrné a závěrné zdi, které tak umožňují zachování komfortní šířky stezky pro chodce a cyklisty. Opěrné a závěrné zdi jsou navrženy především v nejužším místě trasy mezi dráhou a řekou, kde budou instalovány i mikropiloty pro bezpečnost železniční dráhy.

Protože cyklostezka povede na dálkové mezinárodní trase trase EuroVelo 9, hodlá kraj při jejím budování využít také evropské prostředky z Integrované strategie rozvoje Brněnské metropolitní oblasti – tedy finance z Operačního programu IROP nebo Státního fondu dopravní infrastruktury.

Jen projektová dokumentace na tento záměr přijde na 4,8 milionu korun (bez DPH). K dispozici by stavební povolení mohlo být do konce příštího roku, kdy se počítá s výběrovým řízením na dodavatele stavby a se zahájením samotné stavby. První cyklisté by se po části cyklostezky mohli projet v roce 2025.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): Dvojí metr na utajované informace

11:17 Mašek (ANO): Dvojí metr na utajované informace

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nakládání BIS s utajovanými informacemi