Od roku 2001 se podle auditorů podíl tohoto způsobu dopravy ani splavnost pro nákladní dopravu v České republice vůbec nezlepšila.
„Ve zprávě je České republice věnován poměrně velký prostor. Kontroloři Českou republiku opakovaně navštívili a přesvědčili se, že se u nás namísto zyšování splavnosti řek, snažil stát utratit finanční prostředky na opravy přístavů nebo dílčí práce na projektech. Nicméně se splavněním Labe se vůbec nepokročilo,“ komentoval zjištění kontrolorů člen Kontrolního výboru Evropského parlamentu Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL).
Auditoři se zaměřili na několik projektů hrazených z peněz Evropské unie a nešetřili ve zprávě kritikou. Například znovu připomněli naprosto předražený „zvedací“ most v Kolíně, který se nezvedá nebo splavnění Vltavy mezi Českými Budějovicemi a Vltavou, které pro nákladní dopravu nebude mít žádný vliv. Auditoři kritizovali například přístaviště pro malé a soukromé čluny na Vltavě sloužící bohatým podnikatelům financované v rámci projektu Platina.
„Dokončení Vltavské vodní cesty v úseku České Budějovice Hluboká stálo 32 milionu eur, z čehož přes 20 milionů bylo hrazeno z peněz Evropské unie. A přestože se čerpaly na projekt peníze jako na projekt vnitrostátní lodní dopravy, souvisel především s cestovním ruchem,“ zdůraznil lidovecký europoslanec Tomáš Zdechovský.
Projekty nemají žádnou strategii a jen se utrácely evropské peníze

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV