Situaci dlouhodobě sleduje a je proto přesvědčený, že v mnoha případech jsou sankcionováni nikoliv skuteční pašeráci, ale nevinní řidiči, kteří se i přes všechna bezpečnostní opatření stali obětmi organizovaného byznysu s převaděčstvím.
„Zastal jsem se řidičů, protože znám těchto případů už desítky a jsou jako přes kopírák. Řidič dodrží všechny předpisy i všechny doporučené bezpečnostní postupy, prokáže, že o migrantech nevěděl, přesto je to on, kdo má platit statisícové pokuty,“ popisuje důvody zastání Zdechovský, který v roce 2017 k tématu vyvolal i plenární debatu s Komisí, od té doby se ale situace s postihováním řidičů příliš nezlepšila a ve Francii byl dokonce k dvouletému trestu odnětí svobody odsouzen řidič Jiří Sagan z Kladna, a to přestože mu v žádném případě nebyl prokázán úmysl pašovat, což je dle francouzského zákona nutné.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV